کد خبر: روند-ابتلا-به-بیماری-کرونا-در-سطح-استان
۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سید محمد بحرینی طوسی، با اشاره یه اینکه هر زمان که مردم پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند به طور قطع آمار مبتلایان به بیماری کرونا کاهش خواهد داشت، ابراز کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات باعث می شود تا آمار مبتلایان و به همان نسبت آمار فوتی های ناشی از کرونا کاهش یابد و بالعکس اگر مردم کم توجهی نسبت به این امور نداشته باشند احتمال ابتلا آنها به این بیماری افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 150 تا 180 بیمار جدید در مراکز درمانی زیر پوشش پذیرش می شوند تصریح کرد: در حال حاضر 180 تا 200 نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و اگر رفتار مردم در خصوص مواجهه با این بیماری تغییر نکند ما متاسفانه شاهد روزهای تلخی خواهیم بود و مثل برخی از شهرها باید شاهد شرایط نامناسب کرونا در شهر و استان خودمان باشیم.

دکتر بحرینی با اشاره به اینکه در دهه آخر ماه صفر طبق دستورالعمل های ستاد ملی کرونا و ستاد استانی کرونا ممنوعیت راهپیمایی کوتاه و یا طولانی داخل شهری  و برون شهری اعلام شده است ، عنوان کرد: در خصوص برگزاری مراسم عزاداری نیز طبق پروتکل های دهه اول ماه محرم باید این مراسم معنوی در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از تجمعات انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در راس همه امور نیز منع سفر به خصوص سفر به مشهد در دستور کار است، گفت:  از همین رو از هموطنان درخواست می کنیم در ایام دهه آخر ماه صفر به سفر نروند و در مشهد بمانند و سایر دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت نیز از راه دور و از داخل منازل ارادت خود را به ساحت امام مهربانی ها نشان دهند.

دکتر بحرینی با اشاره به اینکه نه تنها دانشگاه علوم پزشکی مشهد بلکه اگر از تمام ادارات نیز به دانشگاه کمک کنند هر روز نمی توانیم از رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس اطمینان خاطر پیدا کنیم، بیان کرد: زیرا به جز مدارس ، اماکن عمومی زیادی هستند که باید بازدید شوند از همین رو حفظ سلامت مردم و کارکنان مقدار زیادی به مدیر آن تشکیلات مرتبط است تا با رعایت پروتکل های بهداشتی سلامتی پرسنل و ارباب رجوع را حفظ کند.

وی با بیان اینکه اگر کسی امکان استفاده از آموزش های مجازی را دارد و نگران سلامتی فرزند خود در رفت و آمد به مدرسه است از امکانات آموزش مجازی استفاده کند، بیان کرد: اما نمی توان گفت به دلیل شیوع این بیماری زندگی را باید تعطیل کرد؛ بنابراین باید با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی زمینه حضور دانش آموزان در مدرسه و فعال شدن مشاغل را فراهم نمود.

دکتر بحرینی با اشاره به اینکه در خصوص ازدحام جمعیت در اتوبوس های داخل شهری گفت: مردم به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و اگر اتوبوسی ازدحام داشت سوار نشوند.

وی خاطر نشان کرد: کرونا با هیچ کس شوخی ندارد بنابراین از مردم می خواهم تا سفرهای خود را محدود کنند و از حضور در مکان های شلوغ به شدت پرهیز کنند تا کادر بهداشت ودرمان نیز استراحت کنند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha