کد خبر: رونمایی-از-۴محصول-دانش‌بنیان-فناوران
۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، حجت الاسلام حسن درویشیان در جریان سفر به استان آذربایجان غربی ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، از چهار محصول دانش‌بنیان فناوران این پارک نیز رونمایی کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان این بازدید گفت: شرکت‌های دانش بنیان‌یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید هستند.

وی نقش شرکت‌های دانش بنیان در تحریم و جنگ اقتصادی رخ داده با استکبارجهانی را نظیر سربازان خط مقدم دوران دفاع مقدس دانست و افزود: مسئولان جمهوری اسلامی اهتمام جدی دارند تا با همدلی و رفع خلاهای قانونی از توسعه شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

حجت الاسلام درویشیان با قدردانی از پژوهشگران و مخترعان فعال در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: دستاوردهای پزشکی، دندان‌پزشکی، بهداشتی و حوزه‌های پهپاد و ماهواره‌ای جوانان این مرکز نقش بسزایی در خودکفایی کشور برعهده دارد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در ادامه افزود: ۴ محصول رونمایی شده در این نمایشگاه برای اولین بار در کشور تولید شده‌اند که شامل فراوری سیست آرتیما، تولید ایمپلنت‌های تیتانیومی فک و صورت، تولید ملت بورن و ماسک هفت لایه، دستگاه شست‌شوی خودرو و ماشین آلات صنعتی با استفاده یخ خشک، می‌باشد.

دکتر علی محمدنیکبخت ادامه داد: فرآوری سیست آرتیما یکی از مهم‌ترین محصولات رونمایی شده محسوب می‌شود که ارزش اقتصادی و ارزش افزوده قابل توجهی در سطح بین‌المللی دارد و استان آذربایجان غربی نیز در این خصوص پیشرو بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha