کد خبر: زلزله-زدگان-سی-سخت-در-اولویت-دریافت-واک
۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۰۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  کلانتری اظهار داشت:  اگر استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌ها در ایام نزدیک به نوروز جدی گرفته نشود، شرایط خطر آفرین خواهد شد.

وی با تشریح وضعت گسترش ویروس کرونای انگلیسی در استان‌های همجوار کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: هم اکنون در شهرستان کهگیلویه و گچساران برای ما نگرانی‌ هایی وجود دارد.

رئیس ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوزستان تنها استان کشور است که وضعیت قرمز دارد و ارتباط آن با شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه خطرآفرین است.

کلانتری با اشاره به شیوع سریع ویروس کرونای انگلیسی، یادآور شد: سرعت انتشار ویروس انگلیسی خطر آفرین بوده و ما از هم اکنون نگران تعطیلات نوروزی و انجام دید و بازدید‌ها در این تعطیلات هستیم.

وی تصریح کرد: فرمانداران، کارگاه‌های کوچک مانند تعمیرگاه ها، مکانیکی ها، پایانه ها، آرایشگاه ها، بانک‌ها، موبایل فروشان و آرامستان‌ها را نسبت به گذشته با جدیت بیشتری تحت نظارت و بازرسی ها قرار دهند.

استاندار  به وضعیت زلزله زدگان سی سخت در شهرستان دنا هم اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۹ گروه در ۹ منطقه تقسم بندی شده شهر سی سخت تشکیل و خدمات ارائه می دهند و شش مرکز برای واریز کمک های نقدی فعالیت دارند.

کلانتری تاکید کرد: هیچ نیازی به نیروی انسانی امدادگر از دیگر استان‌ها در سی سخت زلزله زده نداریم و در غیراین صورت قبل از ورود به استان باید تست کرونایی انجام شود.

استاندار  افزود: در شهر زلزله زده سی سخت باید کنترل ها، تکرار تست‌ها و نمونه گیری از مردم در دستور کار قرار گیرد و باید مراقبت شود که کرونا سبب تلفات انسانی نشود.

وی یادآور شد: هم اکنون انجام تست کرونا در شهر سی سخت بیش از نیاز می باشد و  طرفیت ۱۵ هزار مورد تست در شهرستان دنا ذخیره داریم.

کلانتری با تاکید براینکه همه دستگاه ‌ها و نهاد‌ها باید از هرگونه تجمع در استان جلوگیری کنند، تاکید کرد: نیروی انتظامی در بحث گشت نامحسوس و کنترل پلاک‌های مخدوش وسایط نقلیه نظارت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: ورودی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از مرز‌های استان خوزستان باید با جدیت و دقت بیشتری نسبت به گذشته کنترل شود.

استاندار بر افزایش تکرار تست‌ ها در شهرستان‌ های خطرناک گچساران و کهگیلویه از طریق طرح شهید سلیمانی تاکید کرد.

کلانتری بیان کرد: با تلاش و زحمات فراوان شرایط شهرستان بویراحمد که بالای ۴۰ درصد جمعیت استان را دارد از وضعیت نارنجی به زرد برگشت و باید تلاش شود تا این موفقیت حفظ و در شهرهای گچساران و کهگیلویه نیز محقق یابد.

استاندار تاکید کرد: تلاش شود تا با رعایت بیشتر ذستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل های بهداشتی، ماسک زدن،کاهش ترددها، دورهمی ها و عدم برگزاری مراسمات جشن و عروسی و عزا به وضعیت آبی برسیم.

کلانتری از رسانه های گروهی استان تشکر کرد و از آنها خواست در امر اطلاع رسانی مردم در خصوص ویروس کرونای انگلیسی بکوشند تا از تلفات احتمالی این بیماری جلوگیری کنیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: هم اکنون ۱۵۲ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که ۴۶ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 پرویز یزدانپناه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان ‌های استان جان خود را از دست دادند و شمار جانباختگان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۴۳ نفر افزایش یافت.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۲ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۴۶ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدانپناه تاکید کرد: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند شاهد خیز مبتلایان، افزایش مرگ و میر و ایجاد خسارت جبران ‌ناپذیری خواهیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha