کد خبر: ساختمان-بیمارستان-جدید-بروجن-به-طور-رس
۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
ساختمان بیمارستان جدید بروجن به طور رسمی افتتاح شد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیمارستان جدید بروجن در زمینی به وسعت ۳۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع توسط سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی ساخته شده و برای تجهیز و بهره برداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و برای احداث و تجهیز آن در مجموع یکهزار و ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

محمدباقر نوبخت در این آیین گفت: هرآنچه قول تخصیص اعتبار در این سفر به پروژه ها ی راه و شهرسازی داده شد، با اخذ تعهد تکمیل آن در زمان مشخص صورت گرفت و پرداخت اعتبارات در حداقل زمان ممکن انجام میشود همانطور که از ۱۲ هزار میلیارد ریال تعهدمان در سال گذشته، ۱۱ هزار میلیارد ریال در کمتر از یکسال پرداخت شد و این دولت است که باید دراین زمینه مطالبه گر باشد و انتظار داریم رسانه ها هم در جایگاه نظارت پیگیری کنند.

وی ضمن تقدیر از کادر درمانی این بیمارستان، تأکید کرد: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات حوزه بهداشت و درمان کشور در حالی انجام می گیرد که در ماه های اخیردرآمدهای دولت محقق نشده و کشور در تحریم و رکود ناشی از ویروس کرونا قرار دارد.

معاون رئیس جمهورافزود: علاوه برتوزیع ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در ایام شیوع ویروس کرونا بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با کسب اجازه از مقام معظم رهبری امکان برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی فراهم گردید و در دو مرحله جمعا مبلغ ۷۰ هزار میلیارد ریال به بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اختصاص می یابد.

حجت الاسلام جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین ضمن تشکر از حضور نوبخت و پیگیری تکمیل پروژه ها، گفت: با توجه به قول هایی که در حضور معاون رئیس جمهور داده شد، امیدواریم در سال پایانی دولت دوازدهم، شاهد اتمام و بهره برداری از پروژه های حیاتی و راهگشا در استان باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این آیین با اشاره به بهره برداری زودهنگام از این بیمارستان همزمان با شیوع ویروس کرونا، گفت: خوشبختانه این سفر از همه سفرهای گذشته بهتر بود و و اعتبار بسیار خوبی به طرح های در حال اجرای استانی اختصاص یافت.

اقبال عباسی افزود: همچنین در جلسه شورای برنامه ریزی موافقت نامه های خوبی در بخش های مختلف استان همچون تکمیل پروژه های اولویت دار، مسکن محرومین و ... با سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان مبادله شد.

گفتنی است؛ خیراله خادمی معاون وزیرراه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و همچنین مسعود منصوری معاون فنی و اجرایی سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی، معاون رئیس جمهور را در سفر یک روزه به استان چهارمحال و بختیاری همراهی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha