کد خبر: سلامت-هلال-احمر-کرونا-امداد-نجات-کولیو
۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹

دکتر پیرحسین کولیوند ضمن تقدیر از تلاش های داوطلبان در عرصه های مختلف یاری رسانی به شهروندان، گفت: مهم ترین شاخصه داوطلبی، دلسوزی، مهربانی و شجاعت است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در ارتباط تصویری با همایش گرامیداشت روز داوطلب که در محل جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد، ضمن تبریک روز داوطلب گفت: روحیه داوطلبی که امروز در میان جوانان هلال احمری وجود دارد، مهم ترین شاخصه آن دلسوزی، مهربانی و شجاعت است.

وی افزود: داوطلبان یکی از سرمایه های مهم کشور هستند که بدون مزد و چشمداشت در عرصه حاضر و قسمتی از زندگی خود رابا دیگران به اشتراک می گذارند. به دفعات شاهد بوده ایم که داوطلبان در عرصه های علمی، امدادی و آموزشی آن چه را که در آن تخصص دارند به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار می دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: مهم ترین خصلت یک داوطلب از خودگذشتگی است و نگاه دنیوی به مسائل ندارد و همه جهان را از جنبه معنوی مشاهده می کند. داوطلبان جمعیت هلال احمر این خصلت ها را به اثبات رسانده اند. روحیه داوطلبی سال ها قبل توسط امام خمینی (ره) در ما نهادینه شد که نتیجه مثبت آن را در دوران دفاع مقدس نیز شاهد بودیم.

کولیوند ادامه داد: تبعات مثبت ایجاد روحیه داوطلبی در جوانان توسط امام خمینی (ره) پس از رحلت ایشان نیز در سازندگی، جهاد و هلال احمر مشهود است. شهدای حرم و مدافع سلامت نیز با چنین روحیه ای به مقام والای شهادت نائل شدند و باید تلاش شود تا این روحیه در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: در راستای مقابله با کرونا در ایامی که کشور در تنگنا قرار گرفته بود، مشاهده کردیم که هلال احمر خوش درخشید و با اتکا به داوطلبان، باری از دوش کشور برداشت. در حوادث، بلایا و گرفتاری ها، همواره داوطلبان در کنار مردم حضور داشته اند. در زلزله، سیل، کولاک و یخبندان جاده ها، داوطلبان امروز با تمام قوا در خط مقدم کمک به مردم هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: داوطلبان از زندگی خود هزینه می کنند تا دیگران در شرایط بهتری زندگی کنند که این اقدام نمونه بارز ایثارگری است. موتور محرک کشور امروز همین داوطلبان و جوانان ایثارگری هستند که کشور را از سختی ها عبور می دهند. روحیه انقلابی و اسلامی جوانان داوطلب نقش موثری در خدمت به مردم دارد و پیامبر اسلام (ص) نیز به خوبی ارزش خدمت به مردم را توصیف کرده و بیان داشته است که کمک رسانی به نیازمند از اعتکاف در خانه خدا ارزش بیشتری دارد.

کولیوند با تاکید بر این که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می تواند امروز گره گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد، گفت: باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سرلوحه امور باشد و با توجه به آن عمل کرد. امروز هلال احمرآماده است تا از ظرفیت های همگان استفاده کند و هر شخصی به هر شکلی که بتواند کمک کند، باید پای کار آمده تا گره ای از مشکلات مردم باز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha