کد خبر: سه-دانش-آموز-مازندرانی-در-جمع-رتبه-های-ب
۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال ۹۹را اعلام کرد که در گروه آزمایشی علوم انسانی علیرضا چلابیان از آمل رتبه ۲، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کسری ملیحی از ساری رتبه ششم و در گروه آزمایشی علوم تجربی محمد مهدی قلی زاده از بابل رتبه ۱۰کنکور را بدست آوردند که با آن‌ها به گفتگو پرداختیم.

کسب رتبه ۲کنکور بدون شرکت در کلاس‌های خصوصی

علیرضا چلابیان دانش آموز آملی که رتبه ۲گروه آزمایشی علوم انسانی را کسب کرد گفت: دوران کرونا اگر چه سختی‌های خودش را داشت، اما با توجه بهراه اندازی آموزش‌ها در فضای مجازی، از بهمن ماه در این کلاس‌ها شرکت کردم.

وی که اولین سال است در کنکور سراسری شرکت کرده است و با رتبه ۲گروه علوم انسانی می خواهد در رشته علوم قضایی و حقوق دانشگاه تهران تحصیل کند، می گوید: بدون استفاده از کلاس های خصوصی به طور متوسط روزانه ۷تا ۸ساعت درس می‌خواندم و در یک ماه آخر مانده به کنکور  زمان مطالعه به ۱۰ساعت در روز رسیده بود.

این دانش آموز برتر مازندرانی که فقط در آزمون‌های آزمایشی موسسه‌های آموزشی شرکت کرده بود، در خصوص شرایط سخت کرونایی و تاثیر آن بر این موفقیت می گوید: با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت در سفرها، حضور در اماکن گردشگری یا پارکها و اجرای بسیاری از تفریحات ممکن نبود به همین دلیل بیشتر انرژی خود را برای آمادگی آزمون سراسری صرف کردم.

وی توکل بر خدا، تلاش و پشتکار فراوان و علاقمندی به رشته‌های علوم انسانی را عامل کسب رتبه برتر گروه آزمایشی علوم انسانی اعلام کرد و با بیان اینکه پدرم فرهنگی و مادرم خانه دار است از حمایت‌های آن‌ها، مدیران و معلمان مدرسه که حتی در شرایط کرونایی شرایط تحصیل و رفع اشکالات را برای دانش آموزان فراهم کرده بودند قدردانی کرد.

کسب رتبه ۶گروه آزمایشی ریاضی با تغییر برنامه ریزی در شرایط کرونا

کسری ملیحی دانش آموز ساروی که رتبه ۶گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی را کسب کرد، گفت: آخرین آزمون غیرحضوری مدرسه ۲۵بهمن پارسال برگزار شده بود و تعطیلی مدارس تاثیر چندانی بر روند درس خواندن من نگذاشت.وی افزود: زمزمه‌هایی از کرونا می‌شنیدم، اما فکر نمی‌کردم آ‌نقدر جدی باشد که آزمون بعدی ما در عرض دو هفته غیرحضوری شود.

ملیحی گفت: با غیرحضوری شدن امتحان‌ها شیوه درس خواندن تغییر کرد و سعی کردم برنامه‌ای متناسب با شرایط کرونا تنظیم کنم، چون احتمال می‌دادم با توجه به شیوع کرونا زمان برگزاری کنکور تغییر کند.

رتبه ۶گروه آزمایشی ریاضی می‌گوید: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی امکان بیرون رفتن از خانه فراهم نبود، زمان استراحت را با بازی‌های خانگی پر می کردم.این دانش آموز برتر مازندرانی که در مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی ساری تحصیل کرده بود، افزود: در طول روز ۱۰ساعت را به درس خواندن اختصاص دادم.

ملیحی با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل نگرفتم، گفت: با مشورت خانواده و مشاور، رشته متناسب با علاقمندی و نوع رتبه را انتخاب می‌کنم.

ترس از کرونا برای داوطلبان کنکور شدیدتر بود

محمد مهدی قلی زاده دانش آموز بابلسری که رتبه ۱۰گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرد، گفت: شرایط درس خواندن در زمان کرونا بسیار سخت بود و اوایل شیوع این ویروس بیشتر می‌ترسیدیم و هر چه به زمان برگزاری آزمون نزدیک می‌شدیم ترس از ابتلا به کرونا در ما بیشتر بود.

این دانش آموز برتر مازندرانی طولانی شدن زمان برگزاری کنکور سراسری را از دغدغه‌های بزرگ داوطلبان دانست و گفت: در زمان اوقات فراغت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پیاده روی انجام می‌دادم.

قلی زاده که مطالعه زبان انگلیسی و اشعار حافظ از علاقمندی‌های او است، ادامه داد: اخبار کرونا را علاوه بر خبرگزاری‌های داخلی، در سایت‌های انگلیسی زبان هم پیگیری می‌کردم که تاثیر زیادی در یادگیری زبان داشت.

رتبه ۱۰گروه آزمایشی علوم تجربی افزود: ۸تا ۹ساعت در روز درس می‌خواندم و درس خواندن مداوم برای رسیدن به موفقیت تاثیرگذار است.وی با بیان اینکه در هیچ کلاس خصوصی جز در مقطع ۱۱شرکت نکرده ام، افزود: مطالعه کتاب‌های درسی و کمک آموزشی و جزوه معلمان رمز موفقیت است.

این دانش آموز برتر مازندرانی که به احتمال زیاد رشته پزشکی را برای تحصیل انتخاب می‌کند می‌گوید کنکور امسال سخت بود و این سبب می‌شود تا داوطلبان سال‌های بعد تلاش بیشتری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha