کد خبر: شمار-مبتلایان-کرونا-در-جهان-از-90-میلیون
۲۲ دی ۱۳۹۹، ۹:۰۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا در تازه‌ترین آمار خود، از عبور تعداد مبتلایان ویروس کرونا در سرتاسر جهان از 90 میلیون نفر خبر داد.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان نیز از یک میلیون و 931 هزار نفر عبور کرده است.

در حال حاضر آمریکا با بیش از 22 میلیون و 255 هزار مبتلا بیشترین تعداد ابتلا به ویروس کرونا در سرتاسر جهان را داشته و قربانیان ویروس کرونا در این کشور نیز از 373 هزار نفر فراتر رفته است.

در حالی که کشورهای مختلف جهان در تکاپوی دست یابی به واکسن ویروس کرونا هستند،‌ خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که الجزایر نخستین کشور آفریقایی خواهد بود که مجوز استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک را صادر کرده است.

وزارد بهداشت روسیه نیز روز یکشنبه اعلام کرد که در حال رایزنی با سازمان جهانی بهداشت بوده تا مجوز استفاده اضطراری از واکسن اسپوتنیک تا اواخر ماه ژانویه (20 روز دیگر) صادر شود.

در حال حاضر ویروس کرونای انگلیسی به دغدغه جدید بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است.

کشف نوع جدید ویروس کرونا اولین بار چند هفته پیش توسط وزیر بهداشت انگلیس گزارش شده و اعلام شد این نوع جدید تا هفتاد درصد قدرت انتقال بیشتری دارد. اکنون گمان می‌رود این سویه جدید از ماه سپتامبر (شهریور) در این کشور انتشار یافته باشد.

از سوی دیگر تجزیه و تحلیل مجدد تست های کرونای گرفته شده از حدود دو میلیون شهروند آمریکایی نشان می‌دهد احتمالاً سویه انگلیسی کووید-۱۹ از ماه اکتبر در آمریکا وجود داشته است.

پیشتر نیز مقام‌های وزارت بهداشت آلمان اعلام کردند نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که مقام‌های انگلیس برای نخستین بار چند هفته پیش از کشف آن خبر دادند از ماه نوامبر در آلمان وجود داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha