کد خبر: شوخی-گرفتن-کرونا-از-سوی-مردم-عوارض-جدی-ب
۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
شوخی گرفتن کرونا از سوی مردم عوارض جدی به دنبال دارد

دکتر زهرا عبدی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تداخل کرونا با آلودگی هوا اظهار داشت: به هر حال افرادی که مشکلات ریوی دارند احتمال اینکه به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست بدهند، زیاد است.

وی با بیان اینکه با آلودگی هوا مشکلات تنفسی نیز افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: متاسفانه با آلودگی هوا انواع ویروس‌ها نیز شروع به فعال شدن خواهند کرد و همزمانی کرونا و شروع فصل آنفولانزا و ویروس هایی که در فصل های سرد فعال می شوند؛ باعث بالا رفتن تعداد بیماران و حتی فوتی ها خواهد شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: راهکار پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 فقط رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. متاسفانه مردم هنوز هم متوجه خطرات این بیماری نشده‌اند.

عبدی بیان داشت: بسیاری از بیماران ما به خاطر رفت و آمدهای خانوادگی به این ویروس مبتلا شده اند. اگر رفت و آمدهای خانوادگی و مهمانی ها کاهش پیدا نکند هر روز تعداد مبتلایان بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از بیماران به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به کووید 19 مبتلا شده اند، تصریح کرد: مردم باید خریدهای غیرضروری را به بعد موکول کنند؛ از رفت و آمد و مسافرت های غیرضروری پرهیز کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: مردم خودشان باید به فکر سلامتیشان باشند. با وجود تمام توصیه ها هنوز هم مردم به زندگی عادی خود ادامه می دهند و توجهی به این بیماری و خطرات آن ندارند.

عبدی بیان کرد: معتقدم عده‌ای از مردم بیماری کووید 19 را شوخی گرفته اند و بر این باورند که به این بیماری مبتلا نمی شوند.

برگزاری مراسم عروسی با 700 مهمان در مشهد

وی یادآور شد: متاسفانه با وجود تمام توصیه ها برای منع برگزاری عروسی، شنیدیم که یک مراسم عروسی با 700 مهمان بدون در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی در شهر مشهد برگزار شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تا زمانی که مردم نخواهند نمی توانیم تعداد مبتلایان به کرونا را کاهش دهیم. مهار کرونا فقط با همکاری خود مردم امکان پذیر است.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha