کد خبر: شیوع-کرونا-بازار-داروهای-تقلبی-را-داغ-ک
۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به  نقل از مسعود خاتمی ، با ارزیابی مثبت از اعلام سیاست جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نقل از سعید نمکی مبنی براینکه به جای واردات دارو، سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را حمایت کنیم. گفت: ما نسبت به چهار دهه گذشته درصد دارویی که در داخل تولید می‌کنیم، افزایش یافته است، به طوری که بیش از 95 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

تنها داروی بیماران خاص از خارج وارد می‌شود

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته اغلب مواد اولیه داروهایی که در کشور تولید می‌شوند، وارداتی هستند، ضمن اینکه تولید برخی داروها همچون داروی بیماران سرطانی از حساسیت خاصی برخوردار است بنابراین آنها از خارج وارد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این اظهارنظر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کاملا منطقی بوده و یکی از مهمترین سیاست‌هایی است که دولت باید در حوزه دارو اعمال کند، تصریح کرد: اگر بتوانیم خط تولید داروهای وارداتی را در کشور فعال کنیم، می‌توانیم نحوه توزیع آنها را به طور صحیح مدیریت کنیم و با اطمینان بیشتری داروی مورد نیاز این بیماران را تولید کنیم، همچنین از ایجاد بازار سیاه برای آنها جلوگیری کنیم.

شیوع کرونا بازار داروهای تقلبی را داغ کرد

خاتمی در ارزیابی وضعیت بازار دارو در کشور، عنوان کرد: متاسفانه وقتی یک بیماری همچون کرونا در کشور شیوع گسترده‌ای پیدا می‌کند حتی داروهای تقلبی هم با قیمت گزاف به مردم فروخته می‌شود و برخی از آشفته بازار ایجادشده سوءاستفاده می‌کنند.

درج داروهای کمیاب در نسخه‌ها پای بیماران را به ناصر خسرو می‌کشاند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: البته در این مورد پزشکان نیز باید مراقبت کنند و داروهایی را در نسخه ننویسند که از قیمت بالایی برخوردار هستند و در داخل کشور هم کمیاب هستند که نتیجه آن پناه بردن بیماران به ناصر خسرو شده و یا بازار سیاه ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر دولت همچون هلال احمر داروخانه‌های خاصی را ایجاد کند که دارو را به طور مستقیم و با قیمت‌های کنترل شده به دست بیماران برساند، می‌توان مانع از ایجاد هر نوع بی‌نظمی و آشفتگی در بازار دارو شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha