کد خبر: ضرورت-اهتمام-مردم-و-مسئولان-شهرستان‌ه
۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۱۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ دکتر ارسلان زارع پیش‌ازظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تسلیت سالروز وفات حضرت‌زینب(س) به تأسی پرستاران از این بانوی مکرمه به‌عنوان اسوه در کار سخت پرستاری به‌ویژه طی یک سال اخیر اشاره و اظهار کرد: تلاش برای افزایش دانش نسبت به این بیماری همواره در دستور کار دانشمندان کشورمان بوده که به واسطه پایه علمی قوی، موفق به ساخت واکسن و انجام مراحل مختلف در جهت تولید انبوه شده ایم.

وی با اشاره به خرید واکسن برای واکسیناسیون کادر درمان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک بیشترین تأثیر را در پیشگیری از ابتلا به کرونا داشته و مورد تأکید کارشناسان بهداشتی است.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با اشاره به اینکه هر زمان، میزان رعایت پروتکل ها کاهش یافته، شاهد شیوع بیماری بوده ایم و بالعکس؛ وقتی که توصیه ها مورد توجه قرار گرفته؛ منحنی مبتلایان شیب نزولی داشته، گفت: هر شهرستانی که تردد کمتر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر بوده، شاهد وضعیت بهتری نسبت به دیگر مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: در استان گیلان نیز طبق آخرین بررسی‌ها؛ شهرستان‌های رودسر و رودبار در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های تالش، ماسال، سیاهکل و املش در وضعیت آبی و بقیه در شرایط زرد هستند.

استاندار گیلان تحرک جدی‌تر در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی برای بهبود شرایط تا هفته آتی و تغییر در وضعیت رنگ‌بندی را مورد انتظار دانست و تأکید کرد که با وجود توصیه‌های ارائه شده مبنی بر رعایت جدی الزمات بهداشتی از سوی اصناف همچون پاساژها و نانوایی‌ها، باید اقدامات لازم از سوی متولیان این بخش ها صورت گیرد.

وی بر ضرورت تشدید حضور اکیپ‌های نظارتی و استمرار رصد و پایش از بخش‌های مختلف و برخورد قانونی تأکید و اضافه کرد: رونق کسب و کار باید صرفاً با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشد و این دو منافاتی با یکدیگر ندارد و در این راستا خود اصناف نیز باید پای‌کار باشند.

وی به افزایش تقاضا از سوی شهروندان برای خرید در ایام پایانی سال و نیز اهمیت بیش از پیش رعایت توصیه های بهداشتی اشاره کرد و گفت: محتواهای متنوع رسانه ای در جهت آگاهی افزایی عمومی، تولید و منتشر شود.

دکتر زارع مراقبت جدی از سالمندان باتوجه به اینکه جزو گروه های آسیب پذیر جامعه هستند را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه به‌دلیل مراقبت‌های مستمر کادر درمان میزان فوتی ها در گیلان نسبت به بستری‌شدگان از میانگین کشوری کمتر است، گفت که باید دقت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مضاعف‌تر شود.

وی همچنین بر لزوم استفاده مردم از بسترهای دولت الکترونیک تأکید و بیان کرد: به‌دنبال شیوع کرونا، دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال، ظهور و بروز بیشتری یافت و طی یک سال گذشته زیرساخت‌های لازم برای توسعه این بستر تقویت شد.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه های ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha