کد خبر: ضرورت-تداوم-همکاری-عمومی-برای-حفظ-شرای
۲ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در نشست امروز این ستاد با بیان اینکه روزهای پایانی پاییز امسال و در پی محدودیت های اعمال شده در کشور، شاهد کاهش آمارهای ابتلا و جان باختن هموطنانمان در اثر کرونا بوده ایم، گفت: در فارس نیز این شرایط برقرار بوده و این حاصل همکاری و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرایط کنونی را نشان دهنده نقش رعایت فاصله فیزیکی از دیگران در پیشگیری از انتقال این بیماری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیز کانون های آلودگی و ابتلا مربوط به مناطقی است که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری داشته اند.

او مسوولیت مجموعه بهداشت در حوزه پیشگیری شرایط کنونی را سنگین خواند و اظهار کرد: مهم ترین هدف این روزها حذف هرچه بیشتر چرخه های انتقال بیماری، برای کنترل اپیدمی در استان است.

دکتر لطفی با تاکید بر اینکه بیماری تنها کاهش یافته و اوج گیری دوباره آن در کمین سلامت جامعه است، گفت: آنچه این تهدید را جدی تر می سازد، بی توجهی ما نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و اهمیت اصول پیشگیرانه است؛ چرا که تا ریشه کنی این بیماری فاصله بسیاری وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: در طی ۲۳۰ نشست روزانه این ستاد، مهم ترین محور برنامه ها و اقدامات، مبانی علمی و آخرین یافته های مربوط به این بیماری در سطح بین المللی بوده است.

او یادآور شد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، مهم ترین توصیه هایی که در سطح عمومی مطرح شده است، ضرورت استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از تجمعات است.

دکتر لطفی در ادامه به پیگیری روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان پرداخت و از سوی اعضای این ستاد پیرامون بهبود خدمات و افزایش دستاوردهای این طرح در کنترل بهتر بیماری، پیشنهاداتی مطرح شد.

پیگیری چگونگی اجرای مصوبات نشست های پیشین این ستاد، آخرین وضعیت ابتلا در شهرهای مختلف استان، روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی، نحوه پذیرش و بستری بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها و علت های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست آخرین وضعیت بستری بیماران مثبت قطعی و دارای علایم کروناویروس در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان را به رئیس دانشگاه اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha