کد خبر: ضرورت-جلب-مشارکت-عمومی-در-مقابله-با-بیم
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۱۶
ضرورت جلب مشارکت عمومی در مقابله با بیماری کرونا

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، رعایت شیوه نامه های بهداشتی اکنون به ۷۲ درصد رسیده است اظهار داشت: اگر بخواهیم میزان شیوع و ابتلا، بستری ها، مرگ و میرها کاهش یابد و همه گروه های شغلی به فعالیت بپردازند باید پایبند به رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم.

کلانتری با اشاره به اینکه؛ برداشتن و یا تمدید اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی استان با رعایت دستوالعمل های بهداشتی میسر است افزود: خانواده هایی که مراسمات عروسی و ختم را براساس شیوه نامه ها و به خوبی رعایت می کنند، مورد تشویق قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: دهیاری ها، بخشداری ها، پایگاه های بهداشت و سلامت، پایگاه های مقاومت و فرمانداران نظارت و بازرسی خود را در خصوص رعایت دستورالعمل ها بهداشتی بیشتر کنند.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: رعایت حقوق مردم، حفظ جان و سلامت مردم حق آنهاست وهر کسی و هر شغلی یا گروهی با اقدامی جان مردم و سلامت شان را به خطر بیندازد برای آنها قانون مجازاتی را در نظر گرفته است که اعمال می شود.

کلانتری جلب مشارکت عمومی در مقابله با بیماری کرونا را بسیار ضروری دانست و افزود: رسانه ها می توانند در جهت جلب مشارکت همگانی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیشتر موثر باشند.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد با تاکید به شهرداران و مدیریت و نظارت محسوس و نامحسوس بیشتر آنها در شبکه های حمل و نقل شهری و برون شهری و پایانه های مسافربری و محل های پرتردد، گفت: فرمانداران هم هر هفته سه دهیار فعال خود را در حوزه مدیریت  مقابله با کرونا معرفی تا از آنها تقدیر شود.

کلانتری گفت: روز شنبه هر هفته در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، فعال ترین و پرتلاش ترین دستگاه اجرایی در خصوص مقابله با کرونا معرفی و از آن تجلیل به عمل آورده می شود و کم کارترین هم معرفی و به آن تذکر داده خواهد شد.

به گفته استاندارکهگیلویه وبویراحمد، تاکنون پنج دستگاه برتر معرفی و از آنها تقدیر شده است.

وی به نشانه های خوبی از تلاش همگانی برای صیانت از جان و سلامت مردم اشاره کرد و بر استفاده کامل از ظرفیت دورکاری کارکنان، پرهیز در برگزاری اجتماعات عروسی و ترحیم، کاهش ترددهای غیرضرور و تمدید اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی استان تاکید کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: کلینیک دهدشت در حال تجهیز شدن است و تا پایان هفته آینده راه اندازی و خدمات ارائه خواهد داد. کلانتری بیان کرد: بیمارستان باشت هم تجهیز و فعال شده است و آماده برای ارائه خدمات به مردم می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha