کد خبر: ضعف-قانونی-در-حوزه-سلامت-نداریم-منابع-ب
۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص ضرورت تنقیح قوانین در حوزه سلامت گفت: مشکل و ضعف قانونی در حوزه سلامت نداریم، زیرا قوانین بسیار جامع، شفاف و کامل است. اگر دولتمردان فکر می کنند در اجرا با مشکل مواجه می‌شوند پیشنهادات خود را ارائه دهند.


دکتر محمدحسین قربانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت تأکید کرد: در قانون برنامه‌های چهارم و پنجم، قوانین بسیاری مصرحی در رابطه با حوزه سلامت از جمله سیستم ارجاع، پزشک خانواده، بیمه پایه و تجمیع بیمه ها مشخص است که در برنامه پنجم آنها را ترکیب و بر اجرای این قوانین تأکید کردیم، اما در این میان ضعف مالی وجود داشت.

قربانی افزود: از نظر قوانین فضای بسیار مطلوبی برای تحول سلامت به وجود آمده بود و آنچه ما را مقداری در این کار در تنگنا قرار داده، عدم هماهنگی دولت بود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع دولت به هر دلیلی نتوانست منابع تعریف شده قانونی را در اختیار وزارت بهداشت و طرح تحول نظام سلامت قرار دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: عدم مدیریت صحیح منابع طرح تحول نظام سلامت، یکی دیگر از مولفه‌هاست؛ یعنی مقداری از منابع در اختیار وزارت بهداشت و مقداری دیگر در اختیار وزارت رفاه قرار داشت. بنابراین دو متولی در این زمینه موجب عدم مدیریت مشکلات شد در واقع بیشتر توجهات معطوف درمان شد.

وی تأکید کرد: دولت باید منابعی که در قانون مذکور را به حوزه سلامت تخصیص دهد و منابع هم در حوزه سلامت صرف شود.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha