کد خبر: طرح-زراعت-چوب،-گامی-اصولی-در-صیانت-از-جن
۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد زراعت چوب گیلان، این طرح را گامی مؤثر در جهت صیانت از جنگل‌ها به ویژه هیرکانی به عنوان میراث ارزشمند خدادادی دانست و بر ضرورت استمرار آن با رفع موانع میان دستگاهی تأکید و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مشارکت مردم، سمن‌ها و همراهی مؤثر آنان همواره موجب کسب توفیقات و دستاوردهای مضاعف می‌شود و مورد انتظار است.

نماینده عالی دولت در گیلان تأکیدات رئیس‌جمهوری مبنی بر سخن گفتن با مردم و ارتباط مستمر با آنان را یادآور شد و افزود: اقناع سازی افراد و سازمان‌های مردم نهاد و افزایش میزان آگاهی آنان نسبت به طرح زراعت چوب، منجر به پیشبرد اهداف و همراهی مطلوب آنان می‌شود.

استاندار گیلان بر لزوم گسترش و ترویج این طرح با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تأکید و توزیع بخشی از نهال مورد نیاز زارعان به صورت رایگان را مشوق خوبی دانست و خاطرنشان کرد: کاشت نهال پس از برداشت در اراضی براساس قرارداد با برندگان مزایده، بایستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

دکتر زارع نظارت و پایش مستمر بر کاشت نهال استاندارد را مورد تأکید قرار داد و گفت: با اقدامات ترویجی شایسته تحقق برنامه هدفگذاری شده اجرای طرح زراعت چوب در حداقل چهار  هزار هکتار تا پایان امسال عملیاتی شود.

وی همکاری بسیج مهندسین کشاورزی در اجرای مطلوب این طرح و تسریع در کاشت نهال در پنج هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی مسثنیات شناسایی شده تأکید کرد.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: ایستادگی و مقاومت در مقطعی با جهاد همراه با سلاح بود اما اولویت دولت و نظام در شرایط کنونی، جهاد در عرصه اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم است.

در این جلسه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص تعیین و جانمایی شرایط ایجاد شهرک صنعتی صنایع سلولزی و پالت سازی و تهیه و تأمین نهال برای اجرای طرح زراعت چوب شهید سردار سلیمانی توسط بسیج مهندسین استان ازسوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha