کد خبر: ظرفیت-درمانگاه‌های-شهرداری-برای-ارائ
۳ دی ۱۳۹۹، ۹:۲۷

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم،دکتر محمد آسایی در نشست مشترک نمایندگان سیستم درمانی کشور و مدیریت شهری تهران گفت: نظام شبکه‌ای پنج اصل دارد که شامل پکیج خدمتی، مراقبت‌های روتین، سیستم ارجاع، پرونده سلامت، استفاده از مشارکت جامعه می‌شود.

دکتر محمد آسایی با تمجید از ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی شهرداری تهران ادامه داد: این اصول باید در همکاری‌های بین وزارت بهداشت و شهرداری تهران در نظر گرفته شود. اگر این اصول اجرایی شود، دسترسی‌ها به خدمات بهداشتی و درمانی هم افزایش خواهد یافت.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه شبکه بهداشت تا زمانی که همکاری مردم را نداشته باشد، نمی‌تواند شکل بگیرد، افزود: شهرداری تهران با توجه به در اختیار داشتن سراهای محلات می‌تواند مهمترین نقش را در امر مشارکت مردمی در شبکه بهداشت داشته باشد.

دکتر آسایی یادآور شد: بسته خدمتی مشخص برای جذب مراجعه‌کننده اهمیت زیادی دارد که از سوی درمانگاه‌های شهرداری به خوبی می‌تواند ارائه شود. مواردی چون واکسیناسیون، پایش رشد کودکان، موارد مرتبط با بیماری‌های غیرواگیردار و... کارهایی است که با توجه به حضور پزشکان متخصص و نیز داشتن خدمت‌گیرندگان ثابت می‌تواند در درمانگاه‌های شهرداری حتی بهتر از مراکز وزارت بهداشت انجام گیرد.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه پرونده سلامت افراد در جمع‌آوری اطلاعات بیماری‌های فرد و درمان آن افزود: تنها بیماران نیستند که نیاز به پایش سلامت دارند. این جزو وظایف پزشک خانواده است که انسان‌های سالم را نیز غربالگری و پایش کند تا افراد در معرض خطر هم شناسایی شوند. اگر مراقبت از افراد سالم را نداشته باشیم بار مالی برای سیستم درمان و نظام بیمه افزایش خواهد یافت.

یه گفته مشاور وزیربهداشت ، نظام ارجاع نیز به بهبود کیفیت خدمات درمانی و استفاده بهینه از نیروی متخصص می‌انجامد.

مسئول ناظر طرح «حاج قاسم سلیمانی» در تهران، با اشاره به جزئیات این طرح گفت: انجام تست سریع تشخیص کرونا در تهران تحت نام این طرح، نیازمند کمک درمانگاه‌های شهرداری تهران است. چرا که مراکز وزارت بهداشت برای پوشش همه شهروندان کافی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha