کد خبر: عامل-اصلی-چرخش-ویروس-کرونا-عادی-انگاری-2
۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان خوزستان، آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرهای آبادان،  خرمشهر و شادگان را مورد بررسی قرار داد و با توجه به وضعیت قرمز این مناطق، دستورات لازم در خصوص مدیریت این بیماری را اعلام کرد.
وی با بیان اینکه شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز قرار دارند و عامل اصلی چرخش ویروس کرونا عادی انگاری مردم است ، بیان کرد: علی رغم هشدار‌های مکرر در خصوص خطرات بیماری کرونا در بازدید از سطح شهر، شاهد سهل انگاری مردم و حضور در بازار‌های اهواز هستیم.
دکتر جان بابایی ادامه داد:  هم اکنون میزان ابتلا به کرونا و بستری بیماران در خوزستان سرعت پیدا کرده است، اما زیرساخت‌های لازم و کادر پزشکی و درمانی مجرب در بیمارستان‌های استان فراهم است؛ براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۵۰ تخت ICU در بیمارستان‌های خوزستان طی روز‌های آینده راه اندازی می‌شود.
ظرفیت درمانی در تمام دنیا محدود است
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه البته ظرفیت درمانی در تمام دنیا محدود است و اگر مقدار بیماران از این هم بیشتر شود با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، خاطرنشان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت، رفت و آمدها کاهش، جمع‌های خانوادگی محدود و شرایط قرنطینه در زمان ابتلا به خوبی اجرایی شود، می‌توان شرایط فعلی را در خوزستان کنترل کرد.
وی در پایان تاکید کرد: مهم این است که بتوانیم با تصمیم‌گیری صحیح، دوره بیماری را بشکنیم تا چرخه انتقال متوقف شود و بار بیماری پایین بیاید.
گفتنی است؛ دکتر جان بابایی در این سفر از مرکز منتخب غربالگری شماره یک مرکز بهداشت شرق اهواز،  بیمارستان سینا شهرستان کارون به منظور نظارت بر روند ارائه خدمات به مراجعین بازدید کرد؛ دکتر حبیب ملک پور رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، دکتر محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی هم در این بازدیدها حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha