کد خبر: عدم-موفقیت-طرح-تحول-سلامت،-اعتبار-دولت
۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۵۱

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به این که پزشکان بخش دولتی حدود یک سال است حقوق خود را دریافت نکرده اند، اذعان داشت: اگر این روند ادامه یابد، به معنای شکست طرح تحول سلامت و خدشه دار شدن اعتبار دولت است.

 

حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: سلب اختیار تعرفه گذاری از سازمان نظام پزشکی، افزایش ده برابری تعرفه های درمانی بخش خصوصی در دوره قبلی بود.

شهریاری با اشاره به این که خدمات هتلینگ در بخش خصوصی باید محاسبه شود، تصریح کرد: به عنوان مثال یک عمل جراحی که پزشک در بیمارستان دولتی از نظر فنی انجام می‌دهد، با عمل جراحی که در بیمارستان خصوصی انجام می‌دهد فرقی ندارد. آنچه در بخش خصوصی هزینه‌ را افزایش می‌دهد، هتلینگ بیمارستان است.

 وی خاطرنشان کرد: پردخت هزینه های جاری در مراکز درمانی خصوصی بر عهده سرمایه گذار است. به همین علت، مجلس اختیار تعرفه گذاری را در اختیار دولت قرار دارد.

شهریاری گفت: در دولت آقای احمدی نژاد، تعرفه فنی بخش خصوصی 3.6 برابر اعلام شد. اختلافی که متاسفانه وجود دارد و در بخش دولتی نیز، دولت از پرداخت عاجز است. پزشکانی که در بخش دولتی کار می کنند، تقریبا بین 9 تا 12 ماه است که حقوق هایشان عقب افتاده است.

 

کد خبرنگار: 41055

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha