کد خبر: عفو-۱۴۷۴-زندانی-همدانی-در-۱۷-ماه-گذشته
۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دادگستری همدان، محمدرضا عدالتخواه در حاشیه بازدید از زندان شهرستان نهاوند، به سیاست های زیربنایی دستگاه قضایی درباره حبس زدایی اشاره کرد و گفت: با همین رویکرد فعالیت های گسترده ای در 17 ماه گذشته در سطح استان همدان به منظور کاهش مجازات حبس و یا استفاده از مجازات های جایگزین در پیش گرفته ایم.

وی زندان را در حکم دوربرگردانی برای بازگشت به مسیر اصلی در یک بزرگراه انحرافی برای محکومان دانست و  اظهار کرد: زندانیان با بهره گیری از طرح حبل المتین و فراگرفتن قرآن کریم یا به صورت حفظ آیات کلام الله مجید و یا کم سوادترها به صورت آموختن قصه های قرآنی، می توانند با اصلاح رفتار خود شرایطی را برای بازگشت به خانواده و جامعه فراهم سازند.

رئیس کل دادگستری همدان با اعلام اینکه در 17 ماه گذشته یک هزار و 474 زندانی در این استان مشمول عفو شدند، افزود: تنها در یک مرحله و در خرداد ماه سال گذشته 540 زندانی عفو خورده و آزاد شدند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار گرفتیم.

عدالتحواه تصریح کرد: این مسئله نشان از فعالیت ها و تلاش های شبانه روزی دستگاه قضایی استان و البته تغییرات مثبت در رفتار و کردار زندانیان دارد که با توسل به رفتارهای قرآنی از عمل مجرمانه خود پشیمان شده و برای بازگشت رفتارشان را اصلاح کرده اند، چرا که اصلاح رفتار زندانی شرط و معیار اصلی مشمول عفو شدن او محسوب می شود.

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی همدان با بستن میثاق نامه با عفوخوردگان، از آنان تعهد می گیرد تا پس از آزادی زندگی سالمی در پیش بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha