کد خبر: فراخوان-جایزه‌-کتاب-ماه-و-سال-کودک-و-ن
۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱
فراخوان «جایزه‌ کتاب ماه و سال کودک و نوجوان در بهار ١۴٠٠»

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان،  دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان از تمامی ناشران، مؤلفان، مترجمان، تصویرگران و شاعران فارسی‌زبان در ایران و دیگر کشورها دعوت کرد تا آثار خود را برای داوری در این رویداد در اختیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قرار دهند.

بر این اساس، تنها کتاب‌هایی می‌تواند در این داوری مورد ارزیابی قرار بگیرد که برای نخستین بار در سال‌های ۱۳۹۹و یا ۱۴۰۰منتشر و برای نخستین بار در جایزه‌ کتاب ماه و سال شرکت داده شده باشد.

دبیرخانه این جایزه، آثار ارسالی را در۴بخش اصلی«خواندنی‌های حوزه‌ داستان» شامل؛ تألیف، ترجمه (مشمول قانون کپی‌رایت)، بازآفرینی، ادبیات نمایشی و فیلم‌نامه‌های چاپ شده، «خواندنی‌های حوزه‌ی شعر» شامل تألیف، قصه‌های منظوم و ترجمه (مشمول قانون کپی‌رایت)، «تصویرگری» و «خلاقیت» مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

همچنین سه جایزه ویژه «فرصت طلایی» برای آثار منتشر نشده نوقلمان بالای ۱۸سال یا پیشکسوتانی که مدت‌هاست در عرصه کودک و نوجوان قلم نزده‌اند، جایزه «استاد مهدی آذریزدی» برای بازنویسی و «مداد پرنده» دیگر جایزه سالانه برای تجلیل از یک چهره‌ شاخص عرصه ادبیات کودک و نوجوان به برگزیدگان این رویداد اهدا خواهد شد.

کمک به ارتقای کیفیت کتاب‌های کودک و نوجوان، حمایت از شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران، شناسایی و رتبه‌بندی آثار ارزشمند و معرفی آن به مخاطبان و جلب توجه عمومی به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از اهداف اصلی برگزاری جایزه کتاب ماه و سال کانون است.

جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان شامل نشان مرغک، لوح تقدیر، جایزه‌ نقدی و امتیاز خرید کتاب از کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha