کد خبر: فناوری-سلول‌های-بنیادی-در-تمام-رشته‌
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶

با توجه به این‌که ایران به فناوری علوم پایه در حوزه سلول‌های بنیادی دست یافته است، باید از این فرصت نهایت استفاده را داشت و این علم در رشته‌های مختلف پزشکی ترجمه شود.

 

دکتر امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت اذعان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نیاز به جهش و رشد علمی برای تبدیل علم به ثروت بود کاملا مشهود بود که در سال‌های اولیه بعد از پیروزی انقلاب به دلیل وقوع جنگ تحمیلی چندان محقق نشد.
حمیدیه ادامه داد: همزمان با توجه به رشد علم در دانشگاه ها، تربیت نیروی انسانی آغاز شد. در مرحله بعد، نقشه علمی کشور در مسیر پژوهش قرار گرفت که فناوری پس از آن و به عنوان گام سوم مطرح است.
حمیدیه متذکر شد: شرایط امروز ایران توجه به حوزه فناوری را به طور جد می‌طلبد تا چرخه تبدیل علم به ثروت تکمیل شود.
وی با اشاره به این‌که سالیان متمادی ایران به عنوان یکی ار فروشندگان عمده نفت در دنیا شناخته شده است، ابراز امیدواری کرد در عرصه علوم بتوانیم نام خود را در دنیا به طور شایسته مطرح سازیم.
حمیدیه با تاکید بر این‌که امروزه بازارهای جهانی صنایع در تسلط شرکت‌های مشخصی قرار دارد، متدکر شد: چنانچه علومی که به تازگی در عرصه بین‌الملل مطرح می‌شوند مورد توجه قرار گیرد و فاصله خود را کشورهای توسعه یافته به حداقل برسانیم، دستیابی به مقصد سهل‌تر است و علاوه بر برندسازی با نام ایران، می‌توانیم سهم قابل توجهی از بازار جهانی علوم نوین را در اختیار داشته باشیم.
وی با اشاره به این‌که ایران جزء کشورهای خوشنام در عرصه پزشکی به شمار می‌آید، خاطرنشان ساخت: علم پزشکی در حال تغییر است؛ به بیان دیگر برای درمان بیماری‌ها از سلول‌های بنیادی کمک گرفته می‌شود.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی با بیان این‌که از دارو در درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک گرفته می‌شود، خاطرنشان ساخت: توجه داشته باشید که مطالبات مردم در حال تغییر است و تا چند سال آینده الفاظی چون ناشنوا، نازا، نابینا و امثالهم مورد پسند نیست.
حمیدیه تاکید کرد: چنانچه خواهان رسیدن به نقطه هدف به ویژه در سلول‌های بنیادی هستیم، باید سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام شود.
وی اظهار داشت: با توجه به این‌که ظرف 10 سال گذشته ایران به فناوری علوم پایه در حوزه سلول‌های بنیادی دست یافته است که هنوز بسیاری از کشورها از فناوری آن محروم هستند، باید از این فرصت نهایت استفاده را داشت و این علم در رشته‌های مختلف پزشکی ترجمه شود تا علاوه بر درمان بیماران در داخل، بتوان ارائه خدمت برای دیگر کشورها را رنگ واقعیت بخشید.
حمیدیه خاطرنشان ساخت: علم یک کشور موجب اقتدار در عرصه بین‌الملل می‌شود که مزایای بی‌شماری در تمام زمینه‌ها به همراه دارد.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha