کد خبر: مجلس-در-موضوع-اعتبارات-به-هلال‌احمر-ک
۱۴ دی ۱۳۹۹، ۹:۲۸

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم آغازین اجرای طرح "رفیق خوشبخت ما" با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها، سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به محضر مقام معظم رهبری و خانواده این شهید بزرگوار که چنین دلیرمردی را از دست دادند، تسلیت و تعزیت گفت.

وی تاکید کرد: بزرگی و معروفیت سردار دل‌ها، به دلیل کمک‌هایی بود که در جهت ایجاد صلح و دوستی در جای جای دنیا انجام داد و بدون درنظر گرفتن شیعه، سنی، مسیحی و ایزدی و ... هرجا که نیاز بود، برای از بین بردن ظلم حضور می یافت. او بهتر از هر کسی تمام ابزارها را در اختیار داشت که کشته نشود اما بی پروا به دل دشمن می زد و سرانجام توسط شقی ترین انسان روی زمین به فیض شهادت نائل شد.

همتی در ادامه گفت: یک میلیون جوان عضو جمعیت هلال احمر، جزو بهترین هموطنان ما هستند که همواره در کنار هلال احمر بوده و نیمی از اینها همواره در فعالیت ها و خدمات هلال احمر، فعال هستند. این جوانان، درگاه ورودی به سازمان داوطلبان و سازمان امداد و نجات هلال احمرند.

وی در ادامه با اشاره به طرح های اجرا شده از سوی سازمان جوانان هلال احمر در سال جاری و در دوره شیوع ویروس کرونا در کشور با همکاری و همیاری اعضای جوان افزود: جوانان هلال احمر در ابتدای سال جاری در کنترل مبادی ورودی و خروجی های استان ها در کنار هلال احمر بودند و سپس در طرح های خادمان حسینی و آمران سلامت مشارکت فعال داشتند و در طرح قرارگاه شهید سردار سلیمانی نیز هسته اصلی کار اجرایی همین جوانان هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: چند سالی است که به دلیل دغدغه های موجود، حوزه جوانان در هلال احمر به فراموشی سپرده شده بود اما امروز، اولویت ما رسیدگی به حوزه جوانان است. اردوگاه های هلال احمر در جای جای کشور تقریبا به ورطه تعطیلی کشیده و متروکه شده بودند در حالی که با اعتباری اندک می توان این اردوگاه ها را همانطور که رئیس جمهوری نیز تاکید دارد، راه‌اندازی کرد.

همتی با اشاره به سختی شرایط زندگی و کمک هزینه ناکافی هلال احمر برای جوانان و امدادگران گفت: به دنبال جذب 800 تا 1000 نفر از این جوانان در قالب نجاتگران دارای نشان ایثار هستیم اما از نمایندگان مجلس تقاضا داریم با توجه به جایگاه خود در مجلس شورای اسلامی، در موضوع راه اندازی مجدد اردوگاه ها و همچنین مشکلات اعتباری هلال احمر در کنار ما باشند. جمعیت هلال احمر در سال جاری بدون در نظر گرفتن امور عمرانی و توسعه ای، حدود 600 میلیارد تومان کسری بودجه برای گذراندن امورات جاری خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha