کد خبر: میوه-را-جایگزین-وعده‌های-غذایی-نکنید
۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲
میوه را جایگزین وعده‌های غذایی نکنید

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از الگوی تغذیه سالم گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، زهرا عبداللهی در برنامه «سلام تهران» با اشاره به دوازدهمین بسیج ملی تغذیه، اظهار داشت: بسیج ملی تغذیه، هر سال به مدت ۲ هفته با همکاری شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، صدا و سیما و شهرداری‌ها برگزار می‌شود. هدف اصلی از اجرای این برنامه، اصلاح و ترویج الگوی غذایی صحیح است که تأمین کننده سلامت می‌باشد.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه الگوی تغذیه ما دچار اشکالاتی است که ثابت شده نقش مهمی در دیابت و سرطان دارد، افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که با تغذیه مناسب، می‌توان ۳۰ تا ۴۰ درصد از سرطان، ۵۰ درصد از بیماری‌های قلبی و عروقی و تا ۸۰ درصد از بیماری دیابت پیشگیری کرد. برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن و مقابله در برابر بیماری‌ها، باید الگوی صحیح تغذیه داشته باشیم. مصرف نمک، چربی و روغن، فست‌فود و مواد شیرین می‌تواند باعث تحریک سیستم ایمنی بدن شود.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا هم مؤثر باشد، گفت: افراط در مصرف مواد خوراکی پر کالری، برای سلامتی خطر دارد. هدف ما رعایت تعادل در مصرف است، یعنی هر چیز را به اندازه خورد. به طور مثال، سرانه مصرف نمک در ایران ۱۰ گرم در روز است که باید کمتر از ۵ گرم باشد. نمک عامل فشار خون و سکته‌های قلبی و مغزی است.

عبداللهی با بیان اینکه با اصلاح الگوی تغذیه، احتمال ابتلا به کرونا هم کمتر می‌شود، گفت: در صورت ابتلا به کرونا نیز قطعاً شدت و دوره آن کمتر خواهد بود. در بحران کرونا ثابت شد کسانی که تغذیه صحیح‌تری دارند، بدنشان بهتر مقاومت می‌کند. باید از انواع مواد غذایی، سبزی، سیفی و میوه‌جات استفاده کرد. حذف هیچ یک از وعده‌هایی غذایی توصیه نمی‌شود. خوردن وعده‌های غذایی را جدی بگیرید، حتی اگر مقدار آن کم باشد. میوه را جایگزین وعده غذایی نکنید، چون مصرف زیاد آن می‌تواند موجب افزایش قند و وزن شود.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha