کد خبر: نزدیک-به-۱۰۰-درصد-جمعیت-شهری-استان-از-گا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۳۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای ارتقای شاخص های توسعه ای تلاشهای مهمی در بخش های گاز رسانی، آب روستایی، بهداشت و درمان و زیرساخت های کشاورزی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: در بخش گاز رسانی خوشبختانه به میانگین کشوری رسیدیم به نحوی که ۷۰ درصد جمعیت روستایی و نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از گاز بهره مند هستند. در آب روستایی ۳درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم. در بیمارستان سازی هم امسال بیمارستان های اشنویه، پیرانشهر و شاهین دژ به اتمام می رسد. پروژه هایی چون بیمارستان تکاب، زنان ارومیه و آیت اله خوی به زودی افتتاح می شود.

شهریاری ابراز داشت: در راه روستایی اگر چه از میانگین کشوری عقب هستیم اما امیدواریم با آسفالت ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی طرح ابرار شاهد جهش در این حوزه باشیم. در مدرسه سازی، راهسازی پروژه های خوبی در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: برای افزایش اشتغال نیز سیاست های ویژه ای اتخاذ شد که بخاطر کرونا پیش بینی ناقص از آب در آمد. تحریم های سنگین دشمن و مشکلات در ورود و خروج ارز باعث ورشکستگی برخی تجار شده است. لذا علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی برای پایداری میزان اشتغال سال قبل و تداوم میزان سرمایه گذاری سال گذشته تلاشهای بسیاری در حال اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha