کد خبر: نفوذ-سامانه-بارشی-به-غرب-کشور-از-روز-دوش
۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳

کارشناس سازمان هواشناسی از حاکم شدن جوی آرام و پایدار در سه روز آینده برای بیشتر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایکاه خبری وزارت راه شهرسازی،امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی  از حاکم شدن جوی آرام و پایدار در سه روز آینده برای بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: پایداری جو، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت باعث باعث افزایش آلاینده‌‌های جوی و آلودگی هوا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تهران نیز در سه روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود، افزود: آسمان تهران غبارآلود می‌شود و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

نقشینه با اعلام اینکه بعدازظهر سه‌شنبه برای تهران افزایش ابر پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: کمینه دما امروز در تهران سه درجه سانتی‌گراد و بیشینه دما به ۱۱ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین با پیش‌بینی اینکه برای دو روز آینده در سواحل شمالی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد، گفت: بعدازظهر دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی به غرب کشور برای شمال ایلام، کردستان، کرمانشاه، ‌آذربایجان‌های غربی و شرقی، ارتفاعات غرب و شمال غرب بارش پراکنده باران و برف خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها روز سه‌شنبه علاوه‌بر این مناطق به شمال خوزستان، لرستان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، زنجان و تهران نیز کشیده می‌شود، ادامه داد: در این روز بارش در شمال کرمانشاه و غرب کردستان بیشتر خواهد شد.

به‌گفته نقشینه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سواحل شمالی و اردبیل وزش باد و افزایش نسبی دما و روز  چهارشنبه نیز در شمال شرق بارش پراکنده خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha