کد خبر: نوشیدنی-گازدار-عامل-مهم-بروز-سکته-مغز
۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۵۴
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف روزانه یک لیوان نوشیدنی گازدار منجر به بروز حمله قلبی یا سکته مغزی می‌شود.

محققان دانشگاه تافتس در پژوهش‌های خود دریافتند، مصرف نوشیدنی‌های حاوی شکر در دهه ۴۰ سالگی می‌تواند عواقب خطرناکی از جمله بیماری‌های قلبی را برای فرد رقم بزند.

محققان باور دارند، نوشیدنی‌های حاوی قند باعث افزایش کلسترول می‌شوند و درنهایت خطر ایجاد لخته و پس از‌ آن بیماری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

مطالعه محققان ماساچوست نشان داد که نوشیدنی‌های روزمره حاوی مقادیر زیادی کلسترول بد هستند و همین موضوع سلامت افراد را در خطر قرار می‌دهد.

دانشمندان دانشگاه تافتس ۱۲ هزار فرد بالای چهل سال را به مدت بیش از یک دهه تحت نظر قرار دادند و دریافتند، آنهایی که نوشابه یا سایر نوشیدنی‌های شیرین و گازدار را مصرف می‌کنند، دست کم دو برابر بیش از سایر افراد مستعد انسداد شریان‌ها هستند.

محقق ارشد این مطالعه افزود: یافته‌های ما به شواهد موجود کمک می‌کند که جلوگیری از مصرف نوشیدنی‌های شیرین  به حفظ سلامت درازمدت جلوگیری شود.

بیماری قلبی عروقی قاتل شماره یک مردم انگلیس است و سالانه جان 170 هزار نفر را می‌گیرد، این بیماری حدود هفت میلیون انگلیسی را درگیر خود کرده و مسوول یکی از چهار مرگ زودرس است.

به گفته کارشناسان بهداشتی، مدیریت کلسترول و تری‌گلیسیرید خون یک هدف مهم و یک استراتژی امیدوارکننده برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی است.(فارس)

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha