کد خبر: والدین-گوش-به-زنگ-تنبلی-چشم-کودکان-باشن
۲۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۴

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یکی از مشکلات شایع در چشم اطفال را تنبلی چشم دانست و بر تشخیص و درمان به موقع آن تأکید کرد.

دکتر رضا اسدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی موجود در چشم اطفال تنبلی چشم است. بنابراین والدین باید گوش به زنگ تنبلی چشم باشند.
وی توصیه کرد: همه کودکان باید در زایشگاه از نظر بیماری های آب مروارید و گلوکوم بررسی شوند؛ زیرا با تشخیص در همان بدو تولد از نا بینا شدن آنها جلوگیری می شود، اما در مورد تنبلی چشم باید در 6ماهگی و 3 سالگی کودکان مورد معاینه قرار بگیرند.

فوق تخصص چشم اطفال گفت: اگر در شش ماهگی کودکان مبتلا به تنبلی چشم پیدا شوند، درمان خیلی راحت تر، بهتر و نتیجه بخش تر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین همه کودکان چه آنهایی که والدینشان به صورت ژنتیکی دچار مشکل هستند یا مشکلی ندارند باید از نظر تنبلی چشم غربالگری و معاینه شوند.
اسدی اذعان داشت: امکانات بهداشت و درمان در هیچ جای دنیا به این اندازه نیست که تمامی کودکان را چشم پزشک معاینه کند. بنابراین برای حل این مشکل راه های غربالگری وجود دارد.

وی یادآور شد: بنابراین غربالگری هایی که درخانه های بهداشت توسط بهزیستی انجام می شود گام بسیار موثری است و به درمان تنبلی چشم کمک می کند، اما کافی نیست.
فوق تخصص چشم اطفال با اشاره به این که درمان تنبلی چشم بسیار ساده اما نیازمند تشخیص است، اظهار داشت: پس از معاینه و تشخیص تنبلی چشم در صورت نیاز، عینک تجویز می شود، اما اگر مشکل با عینک برطرف نشد به طور معمول با بستن چشم سالم یا ریختن قطره آتروپین در چشم سالم به مدت 6 ماه تا یک سال درمان انجام می گیرد.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha