کد خبر: واکسن-کووید-19-جانسون-و-جانسون-به-لیست-اض
۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱
واکسن کووید-19 جانسون و جانسون به لیست اضطراری اضافه شد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، روز پنجشنبه، جانسون و جانسون واکسن COVID-19 خود را برای استفاده اضطراری در ایالات متحده ارسال کردند. اگر این واکسن توسط سازمان غذا و دارو به رنگ سبز درآید، می‌تواند سومین تولید کننده واکسن COVID در کشور باشد که به Pfizer و Moderna پیوست. طبق گفته مارک مک کللان، عضو هیئت مدیره جانسون و جانسون، بین سه تولید کننده، واکسن COVID به اندازه کافی برای واکسیناسیون کل بزرگسالان ایالات متحده تا تابستان وجود دارد. هفته گذشته، جانسون و جانسون در یک بیانیه مطبوعاتی گفتند که واکسن تک دوز آن 66٪ به طور کلی در جلوگیری از COVID-19 متوسط تا شدید، 28 روز پس از واکسیناسیون موثر است. (نقطه قطع FDA برای اثر بخشی واکسن COVID 50٪ است.) این مقدار در مقایسه با میزان کارآیی تقریباً 95 درصدی واکسن‌های دو دوزه ارائه شده توسط Pfizer و Moderna که هر دو تحت مجوز استفاده اضطراری در سراسر کشور تجویز می‌شوند، رقم زیادی نیست. توجه داشته باشید که چگونه این واکسن‌های ویروس کرونا در برابر وجود انواع جدیدتر قابل انتقال، مانند B.1.351 از آفریقای جنوبی مقاومت می‌کنند. آنتونی فاوسی، MD، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، گفته است که واکسن‌های فعلی تأیید شده برای استفاده اضطراری (Pfizer و Moderna) ممکن است در برابر این ویروس موثرتر باشند اما فاوسی افزود که هنوز هم در استفاده اضطراری قرار دارند.

اثر بخشی واکسن کروناویروس در برابر نوع B.1.351

جانسون و جانسون، که آزمایش بالینی خود را قبل از ظهور نوع آفریقای جنوبی انجام داده‌اند، دریافتند که واکسن COVID آن‌ها تا 57٪ اثربخشی در برابر نوع B.1.351 کاهش می‌یابد. واکسن های مختلف کووید-19 کاویتا پاتل همیار پزشکی یاهو نیوز، معتقد است که مقایسه Pfizer و Moderna با Johnson & Johnson مانند مقایسه سیب با پرتقال است زیرا آزمایشات بالینی در زمان‌های مختلف انجام شده است. پاتل گفت: جانسون و جانسون این واقعیت را در نظر گرفتند كه آن‌ها در آزمایشات بالینی بودند و شواهد این انواع را در شركت كنندگان در آزمایش خود داشتند، بنابراین احتمالاً كاهش كارایی از تأثیر این انواع ناشی می‌شود.

گفته‌های فاوسی درباره جانسون و جانسون...

فاوسی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اگر واکسن‌های فعلی در برابر این نوع مواد موثر نباشند، فقط باید منتظر نسل بعدی واکسن‌ها بود یا خیر گفت: پاسخ این است که شما باید واکسن بزنید درصورتی که این امکان در اسرع وقت و با سرعت بیشتری در سراسر کشور فراهم شود. وی همچنین درباره‌ی واكسن‌های COVID نكات واضحی را به آمریکایی‌ها ارائه داد. هفته گذشته فاوسی گفت: موارد محافظت بیش از جلوگیری از آلودگی است. ما می‌خواهیم مردم را از بیمارستان بیرون نگه داریم و نمی‌خواهیم مردم بمیرند. نیویورک تایمز گزارش داد که از حدود 75000 نفری که در یکی از پنج آزمایش واکسن شرکت کردند (Pfizer ،Moderna ،Johnson & Johnson ،Novavax و AstraZeneca)، هیچ یک به دلیل COVID فوت نکردند. و به نظر می‌رسد فقط تعداد کمی در بیمارستان بستری شده‌اند. وی گفت: هدف نهایی هر واکسنی این است که واقعاً از بدترین نتایج آن بیماری جلوگیری کند. در این مورد، مرگ و بستری شدن در بیمارستان است و ما به آن دست یافته‌ایم. من فکر می‌کنم همه ما انتظار داریم که این واکسن‌ها به کمال برسد، اما این‌ها در سراسر نرخ فوق العاده خوب هستند و ما باید از مصرف هر یک از این واکسن‌ها خوشحال باشیم.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha