کد خبر: ورود-دومین-محموله-واکسن-کرونا-به-استان
۹ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۰۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر زهرا نهبندانی افزود: پنج هزار و ۳۰۰ دوز از این واکسن‌ها سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان را زیر پوشش دارد و بقیه سهم سایر دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و بیرجند و بجنورد است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب دانشگاههای علوم پزشکی شمال و شرق کشور مطرح است لذا سهمیه واکسن دانشگاههای همجوار نیز از طریق خودروهای اعزامی  این دانشگاه به تهران با توجه به رعایت "زنجیره سرد" و نگهداری در دمای ۲۰ درجه زیر صفر تحویل گرفته شده است.

رییس اداره امور بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محموله دوم واکسن کرونا به سایر کادر درمانی با اولویت‌بندی پرسنل شاغل در بخشهای کووید ۱۹ و بخشهای اورژانس انجام می‌شود.

دکتر نهبندانی افزود: در محموله نخست، ۴۷۰ دوز واکسن کرونا به همه کارکنان بخشهای مراقبت‌ ویژه مرتبط با بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز شاغلان در بخشهای آی.سی.یو بیمارستانها که تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند اختصاص یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha