کد خبر: ورود-گردشگران-سلامت-با-اطمینان-از-عدم-ا
۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۲۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد اسماعیل خیامی ، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امکان صدور روادید درمانی یا همان ویزای T برای بیماران گردشگر سلامت کشور های همسایه از سوی مراجع ذی ربط مهیا شده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور های مختلف، دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای جلوگیری از ورود افراد خارجی مبتلا به بیماری کووید 19 ، پروتکل الزامات نحوه ورود بیماران بین الملل به مشهد و نحوه پذیرش آنها در مطبها و مراکز درمانی در زمان همه گیری این بیماری را با اخذ مصوبه از قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کووید 19 ابلاغ نموده است.

 وی افزود: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ورود بیماران گردشگر سلامت به کشور با اطمینان از عدم ابتلا آنها به ویروس کرونا صورت پذیرفته و پذیرش آنها در بیمارستانها و مراکز جراحی محدود دارای مجوز گردشگری سلامتIPD و با رعایت شیوه نامه امکان پذیر است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: یکی از اقدامات دانشگاه در این ایام نظارت بر مراکز مجاز ارائه کننده خدمات به بیماران بین الملل و همچنین جلوگیری از فعالیت مراکز درمانی فاقد مجوز در این حوزه می باشد. همچنین رسیدگی به مشکلات احتمالی گردشگران سلامت نیز طبق روال انجا م خواهد شد.

دکتر خیامی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر اینکه بر اساس شیوه نامه ای که اخیرا از سوی دانشگاه صادر و ابلاغ شده است کلیه درمانگاههای تخصصی مشهد مکلف به دریافت مجوز IPD برای ارائه خدمات به گردشگران سلامت شده اند که در این راستا فرصت لازم به این موسسات داده شده تا ضمن درخواست مجوز از دانشگاه، آمادگی های لازم برای انجام ارزیابی را کسب نمایند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: با توجه به دریافت بالغ بر 20 تقاضا از سوی درمانگاههای تخصصی و 12 مورد ارزیابی انجام شده، تا کنون 4 مرکز موفق به دریافت مجوز گردیده اند و روز به روز تعداد مجوزهای صادره افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد:  بر این اساس از اوایل سال آتی ممنوعیت پذیرش بیماران بین الملل در درمانگاههای تخصصی فاقد مجوز را اعمال خواهیم نمود . بنابراین توصیه میکنم مراکزی که تمایل به پذیرش گردشگران سلامت در سال آینده دارند هر چه سریعتر نسبت به دریافت مجوز اقدام نمایند.

دکتر خیامی بیان کرد: بر اساس شیوه نامه ای که با همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد تهیه و ابلاغ گردید پزشکان شاغل در مطبها و دفاتر کار پزشکی نیز برای ارائه خدمات به گردشگران سلامت بایستی مجوز لازم را اخذ نمایند .

وی گفت: بر اساس  برنامه تهیه شده از اوایل سال آینده ممنوعیت پذیرش بیماران بین الملل در مطبها و دفاتر کار فاقد مجوز نیز اعمال خواهد شد. لذا همکاران می توانند برای اخذ این مجوز به سازمان نظام پزشکی مشهد مراجعه نمایند .

دکتر خیامی بیان کرد: در سال جاری 4827 بیمار بین الملل در بیمارستانها و مراکز جراحی محدود مشهد بستری و خدمات دریافت نموده اند که این عدد نسبت به سال قبل بسیار کمتر می باشد که امیدواریم با شکست این ویروس منحوس مجددا شاهد اعتلای صنعت گردشگری سلامت در مشهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha