کد خبر: وضعیت-خطرناکی-داریم-برای-عبور-از-پیک-بی
۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷
وضعیت خطرناکی داریم/برای عبور از پیک بیماری، همکاری مردم را می‌خواهیم

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، استاندار کرمان به منظور بررسی نحوه اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا برای اعمال محدودیت کاری گروه‌های شغلی، به صورت سرزده از بازار مظفری کرمان بازدید کرد.

علی زینی‌وند در این بازدید همچنین با تعدادی از کسبه گفتگو کرد و گلایه آنها از تعطیلی و محدودیت ها را شنید.

استاندار کرمان با اعلام هشدار وضعیت قرمز در کشور گفت: وضعیت شهر کرمان و خیلی از شهرستان‌های استان قرمز و تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ رو به افزایش است، که اگر در روزهای پیش روی مراقبت و کنترل نکنیم بیمارستان‌ها در ارائه خدمات با مشکل مواجه خواهند شد و در نتیجه موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری بالا خواهد رفت.

وی با ابراز نگرانی از شیوع سریع ویروس جهش یافته کووید-۱۹ و تراکم جمعیت در برخی از نقاط بازار عنوان کرد: خیلی از کسبه که در گروه رده‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ قرار دارند، طبق مصوبه ستاد کرونا تعطیل کرده‌اند، اما نگرانی ما از تراکم جمعیت در گروه شغلی یک است.

هر چند بیش از ۹۷ درصد مردم ماسک دارند، اما فاصله‌ رعایت نمی‌شود، لذا از مردم می‌خواهیم که به خودشان رحم کنند زیرا وضعیت خطرناکی داریم. زینی‌وند ادامه داد: گلایه‌مندی به حق اصناف را درک می‌کنیم، اما چون مسئله جان مردم است راهی غیر از اعمال محدودیت‌ها نداریم و امیدواریم در ماه رمضان به پیک جدید بیماری غلبه کرده و بعد از آن با واکسیناسیون گسترده روبرو شویم.

استاندار کرمان گفت: در روزهای سخت پیش رو، همکاری مردم را می‌خواهیم که بتوانیم از پیک چهارم خارج شویم.

وی ابراز داشت: از امروز تیم‌های نظارتی گسترده با ترکیب بهداشت، تعزیرات، صمت، اصناف، بسیج و هلال‌احمر به صورت گروه‌بندی تشکیل و نظارت بر بازار را جدی دنبال خواهند کرد و جریمه و برخورد قانونی مشمول متخلفان می‌شود.

زینی‌وند بیان کرد: از امروز به صورت رسمی مصوبات ستاد کرونا به گروه‌های مختلف شغلی ابلاغ شده است، بسیاری از کسبه تعطیل کرده‌اند، اما باز شلوغی بازار محسوس است که امیدواریم با شیفت‌بندی یا افزایش ساعت کار مشاغل ضروری بتوانیم، اوضاع را مدیریت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha