کد خبر: ویدئو-تغییر-کرده-است-تا-به-نظر-برسد-که-ب
۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
ویدئو تغییر کرده است تا به نظر برسد که بایدن از ایالت اشتباه استقبال کرده است!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، لحظه ناخوشایندی است که یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری مانند بایدن در یک راهپیمایی به حاضران سلام می‌دهد و از ایالت اشتباه نام می‌برد. خوشبختانه برای نامزد دموکرات جو بایدن، این هفته این اتفاق نیفتاد، علی رغم یک فیلم گسترده به اشتراک گذاشته شده که به نظر می‌رسد او به جمعیتی در فلوریدا می‌گوید سلام، مینه سوتا. معلوم شد که او واقعاً در مینه سوتا بوده است. ویدئویی که به اشتراک گذاشته شده بود تغییر یافته بود تا متن روی یک تابلو و تریبون تغییر کند تا به جای مینه سوتا به تامپا، فلوریدا مراجعه شود. آنچه شما باید در مورد این فیلم ویرایش شده و دروغ‌های منتشر شده در اطراف آن بدانید: ادعا: ویدئو نشان می‌دهد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات جو بایدن در یک رویداد تبلیغاتی در تامپا، فلوریدا به اشتباه گفت: سلام، مینه سوتا. ارزیابی AP’S: نادرست است. علامت بایدن در این ویدیو برای افزودن کلمات Tampa، Florida و حذف کلمات TEXT MN به 30330 ویرایش شده است. تریبون نیز ویرایش شده است تا به جای MN، کلمه FL اضافه شود. فیلم اصلی از این رویداد تأیید می‌کند که بایدن در مینه سوتا بوده و در سلام و احوالپرسی خود به وضعیت صحیح پرداخته است.

واقعیت‌ها در مورد ویدیوی دست‌کاری شده بایدن

واقعیت‌ها: به نظر می‌رسد یک ویدیوی تغییر یافته که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی در جریان است، نشان می‌دهد که بایدن مرتکب یک اشتباه فاحش می‌شود: خطاب به مردم فلوریدا به مردم مینه سوتا در هنگام توقف کمپین در سراسر کشور در تامپا، فلوریدا سلام می‌کند. سلام، مینه سوتا! بایدن بعد از روی صحنه رفتن می‌گوید. پشت سر او، به نظر می‌رسد تابلویی با عنوان تامپا، فلوریدا و نبرد برای روح ملت دیده می‌شود. بایدن ادامه می‌دهد، جسیکا، از اینکه در اینجا هستی، برای به اشتراک گذاشتن داستان خود متشکرم. سپس ، کلیپ 16 ثانیه‌ای به پایان می‌رسد. این ویدئو روز یکشنبه بیش از یک میلیون بازدید در توییتر داشت و در آخر هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به سرعت در حال پخش بود. با این حال، کلمات روی تابلو و تریبون در این ویدئو دستکاری شده است. چندین منبع اثبات می‌کنند که بایدن در سلام و احوال پرسی خود به وضعیت غلط نپرداخته است و او واقعاً در مینه سوتا بوده است.

این ویدیو در مینه سوتا گرفته شده است!

نسخه اصلی این ویدئو در C-SPAN نشان می‌دهد که آن فیلم در هنگام توقف کمپین 30 اکتبر در سنت پل، مینه سوتا گرفته شده است. روی تابلو نوشته نشده بود تامپا ، فلوریدا، اما در عوض نوشته شده بود TEXT MN به 30330. ویدیوی دست‌کاری شده بایدن چندین تصویر آسوشیتدپرس از این رویداد اثبات دیگری را نشان می‌دهد که در این تابلو و تریبون نوشته شده بود TEXT MN to 30330 و ذکری از فلوریدا نبود. سرنخ‌های زمینه‌ای دیگری نیز وجود دارد. این ویدئو نشان می‌دهد که بایدن برای آب و هوای سرد مینه سوتا کت ضخیمی پوشیده است. در یک حضور اخیر در تامپای گرمتر، فلوریدا، در تاریخ 29 اکتبر، بایدن فقط یک کت و شلوار پوشید. کمپین بایدن همچنین در مصاحبه با AP تأیید کرد که این فیلم در مینه سوتا گرفته شده است. اشاره بایدن به شخصی به نام جسیکا در سلام و احوالپرسی خود به جسیکا اینترمیل، مینه سوتانی مبتلا به آرتریت روماتوئید بود که قبل از اینکه بایدن روی صحنه رود، در مورد مراقبت‌های بهداشتی در مراسم سنت پل صحبت کرد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha