کد خبر: پرستاران-به-زودی-شاهد-تحولات-ناشی-از-اج
۲۱ دی ۱۴۰۰، ۷:۳۰

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: زیرساخت‌ها برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به روزرسانی شده و به زودی پرستاران شاهد تغییر و تحولات ناشی از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خواهند بود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، دکتر محمد میرزابیگی،درباره قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اظهار داشت: اراده اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در برخی از مسئولان اجرایی و بالادستی در ۱۴ سال گذشته وجود نداشت. البته در سه سال ابتدایی تصویب این قانون، به زمانی برای فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تدوین بسته‌های خدمتی و استانداردها نیاز بود.

وی افزود: تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم به لحاظ قانونی پرپشتوانه‌ترین قانون است و هم به لحاظ زیرساخت‌ها کار بسیار قوی انجام شده است اما با این تفاسیر اراده اجرای آن وجود نداشت تا اینکه سال گذشته مقام معظم رهبری در روز پرستار به این مسئله تاکید کردند و امسال نیز به صورت قاطع از مسئولان وزارت بهداشت خواستند که این قانون را اجرا کنند.

میرزابیگی ادامه داد: اکنون زیرساخت‌ها برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به روزرسانی شده و به زودی پرستاران عزیز شاهد تغییر و تحولات ناشی از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خواهند بود.

رئیس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: این قانون دربرگیرنده تمام سطوح پرستاری و تمام سیستم پرستاری است و این قانون برای کادر پرستاری شامل پرستاران از کارشناسی تا دکترا، تکنسین‌های اتاق عمل و هوشبری تا دکترا و فوریت‌های پزشکی و در کل همه کادر و سیستم‌های پرستاری اجرا می شود.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای همه افرادی که طبق ماده 16 قانون نظام پرستاری به آنها پرستار اطلاق می شود از جمله پرستار بالین، سرپرستار، مترون، سوپروایزر و مسئولان پرستاری که در رده‌های مدیریتی بالینی پرستاری در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هستند، اجرا می شود.

وی درباره میزان تعرفه پرداختی نیز گفت: این بخش از خدماتی که در حال حاضر تعرفه‌گداری می‌شود بخش عمده‌‌اش خدمات بیمارستانی است که به صورت بسته‌های خدمتی در بخشهای بالینی ارائه می‌شود. در درمانگاه‌ها و بخش سرپایی به صورت خدمات موردی و در بخش مراقبت در منزل نیز برای بیماران مزمن در قالب بسته های خدمتی و در سایر بیماران به صورت موردی لحاظ می‌شود‌.

رئیس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: این خدمات تاکنون تعرفه نداشته و اکنون که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا می‌شود مانند تعرفه‌های خدمات تمام گروه‌های پروانه‌دار است و این مسئله مصوبه شورای عالی بیمه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha