کد خبر: پرونده-21-نفر-از-مدافعان-جبهه-کرونا-برای
۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۳

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر محمد حسین بحرینی طوسی در نخستین کمیته استانی شهدای خدمت که به منظور بررسی دستورالعمل" نحوه تشکیل پرونده بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت" برگزار شد خاطر نشان کرد: در صورت تایید بنیاد شهید، آمار نهایی شهدای خدمت که تا کنون در مسیر مبارزه با ویروس کرونا و دفاع از جان مردم، جان خود را از دست داده اند اعلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه جلسات کارگروه‌های بررسی پرونده شهدای خدمت باید سریع برگزارشود، افزود: در این آیین‌نامه بخشی از جزئیات اعلام نشده است اما هر دو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد شهید با اتفاق نظردر این خصوص فعالیت خواهند کرد تا حقی ازخانواده‌ها تضییع نشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تشکیل اولیه پرونده‌های شهدای سلامت توسط دانشگاه‌هاودانشکده های علوم پزشکی شهرستان‌ها انجام می‌شود، گفت: پرونده های که نقص دارد، توسط همان شهرستان پیگیری می‌شود، و در حال حاضر خانواده شهدای سلامت نیاز به مراجعه به بنیاد شهید و امورایثارگران ندارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه با ابلاغ این آیین نامه، پرونده شهدای مدافع سلامت به زودی تشکیل می‌شود، به مصوبات این جلسه اشاره کرد وافزود: پرونده‌های شهدای مدافع سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل و دفاترامورایثارگران علوم پزشکی تشکیل و سپس برای بررسی به کارگروه استانی ارسال می شود.

حجت الاسلام حسین معصومی با بیان اینکه پرونده تک تک افراد، موردی، بررسی می‌شوند افزود: کمیته‌ای با حضور نمایندگان علوم پزشکی، نظام پزشکی و بنیاد شهید و امورایثارگران هرهفته به صورت مستمروهمچنین جلسه استانی آخرآبان ماه سال جاری برگزارمی‌شود.

مدیرکل بنیاد خراسان رضوی ادامه داد: پیکر شهدای مدافع سلامت از همان ابتدا در قطعه اصحاب شهدا تدفین شده و این روند مثل سابق ادامه خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از جامعه پزشکی و همه دست اندرکارانی که در شیوع بیماری کرونا به بیماران خدمت ارائه می‌دهند، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این دستورالعمل‌ها و تشکیل پرونده‌ها، بازماندگان ازخدمات بنیاد بهره‌مند شوند و ما بیش از پیش شرمنده خانواده این شهدا نباشیم.

در این جلسه صدیقه خدیوی معاون تعاون بنیاد خراسان رضوی و جمعی از مدیران  دانشگاه بنیاد شهید و امورایثارگران نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha