مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون دز اول افراد بالای 18 سال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به 90.11 درصد رسیده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد پهلوان با بیان اینکه در حال حاضر 72.84 درصد از افراد بالای 18 سال در مناطق زیر پوشش دز دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند خاطر نشان کرد: در شرایط حال حاضر که مشهد و بسیاری از مناطق زیر پوشش در وضعیت آبی قرار گرفته اند بهترین زمان برای دریافت واکسن به شمار می رود و از  افرادی که تا کنون در این زمینه اقدامی نکرده اند می خواهیم برای حفظ سلامت خود و نزدیکانشان در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

وی افزود: بر اساس آخرین تصمیم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علاوه بر گروه های بهداشت و درمان، بیماران خاص و سالمندان، افراد بالای 40 سال نیز می توانند برای دز سوم واکسن اقدام نمایند بنابراین تمامی افرادی که مشمول این برنامه هستند می توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر 86 بیمار در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

دکتر محمد پهلوان در گفتگو با وب دا با بیان اینکه طی روز گذشته 121 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این دانشگاه بستری شدند خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت 154 بیمار جدید نیز در مناطق زیر پوشش شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا همچنان فعال و به بیماران خدمات رسانی می کنند تصریح کرد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا کنون بیش از یک میلیون و 403 هزار تست از بیماران دریافت شده است و 418 هزار و 379 بیمار نیز شناسایی شدند.

دکتر پهلوان با تاکید بر تداوم روند فراگیر واکسیناسیون عمومی، توجه اکید مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک طبی صورت و رعایت فاصله‌ فیزیکی در اجتماع را همچنان مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا و به ویژه سویه جدید "اومیکرون" اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha