کد خبر: پیک-چهارم-کرونا-در-کهگیلویه-و-بویراحمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵
پیک چهارم کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پرتلفات خواهد بود

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: بر اساس آمار های دانشگاه علوم پزشکی استان ظرف هفته اخیر آمارهای مراجعه کنندگان مبتلا به ویروس کرونا و شمار بستری های آن افزایش داشته که با ادامه این روند روزهای سختی را پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: برای مقابله با ادامه این روند باید کنترل ترددهای شبانه در شهرهای استان به ویژه در سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و گچساران تشدید یابد.

استاندار تصریح کرد: درخواست منع تردد خودروهای غیر بومی به این استان نیز به زودی مطرح می شود زیرا که برخی شهرهای استان احتمال بازگشت به وضعیت نارنجی را دارند.

کلانتری ابراز داشت: عادی انگاری، برگزاری تجمعات و دورهمی های خانوادگی، تشییع جنازه ها، برگزاری مراسم عروسی و غیره در استان رونق گرفته است.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که بیش از ۸۸ درصد فوتی های کهگیلویه و بویراحمد افراد بالای ۶۵ سال بوده اند و ارتباط جوانان با این گروه آسیب پذیر خطرناک خواهد بود.

 استاندار  عنوان کرد: بی رحمانه تری کار اقدام جوانانی است که بدون ماسک به ملاقات افراد مسن می روند.

کلانتری تاکید کرد: تمام توان خود را به کار بسته ایم که شرایطی برای مردم فراهم شود که با حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در ماه پایانی سال اصناف راحت تر فعالیت کنند و زندگی مردم آسوده تر شود.

وی گفت: ستاد ملی کرونا در جلسه امروز برای شرایط اخیر کرونا در این استان هشدار داده است و باید بیش از گذشته مراقب باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرایط در شهرستان های گرمسیری به مراتب بدتر از شهرستان های سردسیری است به گونه ای که اقدام به برپایی تجمعات و دورهمی های گسترده می کنند.

کلانتری ادامه داد: از مردم و دستگاه های نظارتی و حاکمیتی انتظار داریم با هم افزایی از خیز پیک چهارم کرونا در استان جلوگیری کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به افزایش تعداد بستری های کرونا در استان زنگ خطر شیوع کرونا در استان به صدا درآمده است.

احد جمالی تصریح کرد: کرونا در استان های همجوار به ویژه خوزستان، اصفهان و فارس خیز دوباره برداشته است و با توجه به مراودات مردم این استان با استان های همجوار باید بسیار مراقب وضعیت باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha