کد خبر: چرخش-بی-رحمانه-کرونای-انگلیسی-در-کشور؛
۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در این نشست با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان های همجوار فارس، این را به منزله هشداری جدی برای عموم مردم دانست و گفت: یافته های علمی نشان دهنده قدرت بالای انتشار و شدت ابتلا در گونه انگلیسی است و لازم است همه با عمل به مسوولیت اجتماعی خود و با جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی، در برابر این بیماری از خود و اطرافیانمان مراقبت کنیم.

دکتر «مهرزاد لطفی» دید و بازدیدهای نوروزی و سفر را دو عامل تهدیدکننده ای برشمرد که در شرایط کنونی می تواند خطری جدی برای سلامت عمومی محسوب شود و افزود: وضعیت قرمز در شهرهای استان فارس در حال افزایش است و به دلیل برخی سهل انگاری ها، با تهدیدی جدی مواجه هستیم.

او ادامه داد: همه ما لازم است در این زمینه هوشیارانه و با پرهیز از سهل انگاری عمل کنیم تا بتوانیم این خطر را به کمترین میزان برسانیم.

دکتر لطفی تاکید کرد: در شرایط کنونی هیچ خدمت سلامتی بدون مشارکت مردم و پایبندی به رعایت پروتکل های بهداشتی نمی تواند تاثیرگذار باشد و بیش از همیشه به همکاری مردم در این زمینه نیاز داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع واکسیناسیون کرونا پرداخت و اظهار کرد: تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون، ایثارگرانه در سنگر خدمت و سلامت حاضر شده اند و ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در فارس نیز با پایبندی به اولویت های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، کار واکسیناسیون کووید ۱۹ را با جدیت دنبال می کند.

بررسی روند نمونه گیری آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان طی روزهای اخیر، موارد ابتلا در بخش های مختلف استان، علت های جان باختن مبتلایان و روند بستری در بخش های کووید ۱۹ استان، از دیگر مواردی بود که در نشست امروز از سوی رئیس دانشگاه مورد پیگیری قرار گرفت.

اعلام گزارشی از آخرین وضعیت بیماران کووید ۱۹ در بخش های عادی و ویژه، گزارش های مربوط به روند اجرای واکسیناسیون در استان، اعلام روند اجرای مصوبات نشست های پیشین و آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با کووید ۱۹ از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، از دیگر محورهای این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha