کد خبر: کروناویروس-واکسن-این-ویروس-ممکن-است-تا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۶
کروناویروس: واکسن این ویروس ممکن است تا پاییز آماده شود
به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از MedicalNewsToday، در این مقاله به واکسن کرونا می‌پردازیم که به دلایل زیر ممکن است تا پاییز آماده باشد.

داروی ابولا همچنان نتایج مثبتی نشان می دهد کروناویروس: واکسن این ویروس ممکن است تا پاییز آماده شود.

   سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک مگاتریال جهانی را راه اندازی کرده است که شامل آزمایش چهار درمان بالقوه برای کروناویروس است. Remdesivir، که در ابتدا برای درمان ابولا ایجاد شده بود، یکی از این چهار درمان بالقوه بود. اکنون، دانشمندان دانشگاه آلبرتا در ادمونتون، کانادا، می گویند که Remdesivir در آزمایشات آزمایشگاهی نتیجه‌های مثبتی نشان داده است. همان تیم پیش از این نشان داده بود كه Remdesivir به طور موثری با کروناویروس دیگری، MERS-CoV مبارزه می كند. این کار را با مسدود کردن پلیمرازها(آنزیمی که باعث تکثیر ویروس می شوند) انجام داد. پروفسور ماتیاس گوت، نویسنده این تحقیق توضیح می دهد، اگر پلیمراز را هدف قرار دهید، ویروس نمی تواند گسترش یابد، بنابراین این هدفی بسیار منطقی برای درمان است. وی همچنان به گزارش نتایج آزمایشات جدید این تیم می پردازد: ما همانطور که قبلاً بعد از آزمایش روی MERS گزارش داده بودیم، نتایج تقریباً یکسانی کسب کردیم، بنابراین می بینیم که Remdesivir یک مهار کننده بسیار قدرتمند برای کروناویروس پلیمراز است. این پلیمرازهای کروناویروس بسیار نامرتب و بدون برنامه هستند بنابرین به راحتی فریب می‌خورند، بنابراین بازدارنده بارها درگیر می شود و ویروس دیگر نمی تواند همانند سازی كند. با این وجود، نویسنده هشدار می دهد،باید صبور باشیم و منتظر نتایج آزمایشات بالینی تصادفی باشیم.

هدف درمانی جدیدی پیدا شده است

  یک یافته امیدوارکننده دیگر از محققان دانشگاه کرنل در ایتاکا، نیویورک گرفته شده است. این دانشمندان همچنین تلاشهای تحقیقاتی خود را با ترازی موازی با سایر کروناویروس‌ها ، مانند SARS-CoV و MERS-CoV انجام دادند. آنها پروتئین سنبله ای که کروناویروس‌ها قرار دارد را بررسی کرده و روی پپتیدهای فیوژن تمرکز کرده اند، اینها اسیدهای آمینه با زنجیره کوتاه هستند که پروتئین سنبله در آنها وجود دارد. محققان توضیح می دهند: آنچه در مورد SARS-CoV، MERS-CoV و این ویروس جدید، SARS-CoV-2 جالب است این بخش خاص از پروتئین پپتید فیوژن است که تقریباً در هر سه ویروس مشابه است. مطالعه جدید نشان داد که یون های کلسیم پپتیدهای فیوژن را قادر می سازند تا از طریق فرآیندی به نام فیوژن غشایی به کروناویروس‌ها در سلولهای سالم نفوذ کنند. این یک هدف بالقوه برای یک درمان ضد ویروسی جدید است. این تیم قبلاً بودجه لازم را برای شروع تولید آنتی بادی که می تواند این فرآیند را با هدف قرار دادن پپتید فیوژن SARS-CoV-2 متوقف کند، تأمین کرده است.

آیا واکسن کروناویروس تا پاییز آماده می‌شود؟

سارا گیلبرت، استاد واکسینولوژی در موسسه جنر دانشگاه آکسفورد در انگلستان و تیم وی ممکن است به زودی  واکسنی برای SARS-CoV-2 پیدا کنند. ایان جونز، استاد ویروس شناسی در دانشگاه ریدینگ، U.K توضیح می دهد که در این رویکرد از ویروس شامپانزه بی ضرر برای حمل قطعه SARS-CoV-2 که برای ایمنی لازم است، استفاده می کند.کالین باتر، استادیار علوم زیست بیولوژیکی دانشگاه لینکلن در انگلستان، توضیح می دهد: تیم استاد گیلبرت با گرفتن ویروسی که کاملاً برای انسان بی ضرر است، یک واکسن نوترکیب علیه ویروس SARS-CoV-2 ساخته اند. پروفسور گیلبرت معتقد است که این واکسن تا زمان پاییز برای استفاده عمومی در دسترس خواهد بود، که می تواند مانع از موج دوم همه‌گیری جدید شود.   مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha