کد خبر: گونه-انگلیسی-کرونا-باعث-تشدید-بیماری-ن
۱۰ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۵۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  العالم ، بنا بر یک پژوهش مقایسه‌ای که در انگلیس انجام شد، گونه جهش‌یافته ویروس کرونا نمی‌تواند علائم مرتبط با بیماری کووید-۱۹ را تشدید کند.

پژوهشگران می‌گویند این ویروس از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است و همین امر سبب شده است تا بسیاری از کشورها تعاملات خود را با انگلیس کاهش دهند. هم‌اکنون «هشدار سطح ۴» در بخش‌هایی از انگلیس به اجرا گذاشته شده است.

در این مطالعه، پژوهشگران هزار و ۷۶۹ مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا را با هزار و ۷۶۹ بیمار مبتلا به گونه «تهاجمی» ویروس کرونا مقایسه کردند. عواملی چون سن، جنس، محل سکونت و زمان آزمایش در این مقایسه لحاظ شد.

از ۴۲ نفری که برای درمان کووید-۱۹ به بیمارستان منتقل شدند، ۱۶ نفر به گونه جدید و جهش‌یافته کرونا و ۲۶ نفر به گونه «تهاجمی» و قدیمی‌تر کرونا مبتلا بودند. همچنین ۱۲ نفر بر اثر ابتلا به گونه جهش‌یافته و ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به گونه قدیمی‌تر ویروس جان باختند.

به گفته پژوهشگران، نتایج مقدماتی این مطالعه از نبود تفاوتی معنادار و آماری در بروز علائم شدید و مرگ‌آوری ۲۸ روزه بر اثر ابتلا به گونه جهش‌یافته و گونه قدیمی‌تر ویروس کرونا حکایت دارد. البته پژوهشگران متذکر شدند که احتمال ابتلای افراد نزدیک به بیماران ناقل ویروس جهش‌یافته کرونا به این بیماری بیشتر است.

انگلیس روز سه‌شنبه از ابتلای ۵۳ هزار و ۱۳۵ نفر به کووید-۱۹ خبر داد که از زمان ثبت آمار مرتبط با ابتلا به ویروس کرونا از اواسط سال ۲۰۲۰ یک رکورد محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha