کد خبر: گوی-شناور-بخش-زودهنگام-طرح-پایانه-جاسک
۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شانا ، وحید مالکی با اشاره به تکمیل ساخت این گوی شناور (SPM) در یارد شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران در خرمشهر گفت: این گوی شناور براساس تقدم‌های عملیاتی، آماده بارگیری و حمل به موقعیت نصب شد.

مالکی با اشاره به پایان عملیات آبگیری، هایدروتست و تست گردش این SPM با هدف راه‌اندازی بخش زودهنگام طرح پایانه جاسک، تصریح کرد: ظرفیت طراحی این گوی شناور ۷۰۰۰ مترمکعب بر ساعت معادل یک میلیون بشکه در روز انتقال و بارگیری نفت خام و میعانات گازی است.

سرپرست طرح پایانه جاسک با بیان اینکه گوی شناور بخش زودهنگام این طرح با حضور مؤسسه‌های رده‌بندی و بازرسی دریایی تست و آماده انتقال شد، افزود: براساس برنامه تعیین‌شده، این SPM دی‌ماه امسال، بارگیری و به موقعیت نصب منتقل می‌شود.

طرح پایانه جاسک در مجموع شامل سامانه‌های اندازه‌گیری یا میترینگ نفت خام، ۶ رشته خطوط لوله زیردریایی و سه گوی شناور است که در فاز نخست، با هدف بهره‌برداری زودهنگام از طرح تا پایان امسال یک مجموعه میترینگ، دو رشته خط‌ لوله ۳۶ اینچ، منیفولد دریایی و یک گوی شناور در دستورکار راه‌اندازی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha