برای بهره وری باید به سمت شرکت های دانش بنیان حرکت کرد

استاندار زنجان گفت: برای بهره‌وری باید  به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان برویم تا کمتر انرژی مصرف کنیم و آورده بیشتری برای استان داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح خط تولید یک واحد تولید تولیدی، گفت: دولت به حکمران‌های محلی اعتماد می‌کند که قبلاً این‌طور نبوده و چون پول نفت بوده و توان دولت، مستقل از بخش خصوصی بوده است.

وی با بیان اینکه باید در کلان سرمایه‌گذاری‌ها هم به این شکل نگاه کنیم، اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که دانش‌بنیان باشد و مرز دانش در تولید کلان و ایجاد و فروش دانش در گام تغییر باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در زنجان متعهد به این هستیم و باید فعالیت در این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: در جهت تسهیلگری همراه فعالین این حوزه خواهیم بود.


 

افشارچی تصریح کرد: در صحبت از بهره وری حرف از آب، برق، گاز و سایر منابع انرژی هم می شود، و ما نگران هستیم که این بهره‌وری در جای دیگر به ما ضربه بزند و در این خصوص یکی از کارهای مهمی که میشود در حوزه بهره‌وری انجام داد حرکت به سمت دانش بنیان ها است.

وی  تاکید کرد: برای بهره‌وری به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان برویم تا کمتر انرژی مصرف کنیم و آورده بیشتری برای استان داشته باشیم.

استاندار زنجان  افزود: رشد اقتصادی ۸ درصدی برای کشور و رشد ۸.۷ درصدی به استان زنجان در سال ۱۴۰۱ تکلیف شده است.

افشارچی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که به رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی در استان برسیم و  نیاز به ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال آینده در استان زنجان داریم.


 

گفتنی است: خط تولید پارچه کیسه هوا (ایربگ) با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال، ظرفیت ۶ میلیون مترمربع و اشتغالزایی ۸۵ نفر روز در شرکت نخ تایر صبای زنجان آغاز به کار کرد که  
بهره برداری از این خط تولید در سه هزارو ۷۰۰ مترمربع مساحت، با ۳۵ دستگاه ماشین آلات بافندگی، سالانه بیش از ۱۸میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور خواهد داشت.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha