آغاز به کار طرح ملی دادرس در سیرجان

مسئول آموزش و جوانان شهرستان سیرجان از آغاز طرح سلامت محور دانش آموزی دادرس و طرح سلامت یار با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)، رضا مرادپور با بیان اینکه طرح ملی دادرس چندین سال است که به منظور ارتقای سطح مهارت های امدادی دانش آموزان با همکاری سازمان دانش آموزی هلال احمر و آموزش و پرورش صورت می گیرد بیان کرد : طی دوران شیوع کرونا آموزش دانش آموزان بصورت مجازی و از طریق شبکه شاد بود که امسال با توجه به حضوری شدن مدارس این طرح با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد.

وی بیان کرد : با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا و اینکه مدرسه محیطی دسته جمعی است از مربیان درخواست کرد که هنگام حضور در کلاس و آموزش مباحث تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به دانش آموزان منتقل کنند. همچنین در جلسه توجیهی مربیان از طرح همیار سلامت نام برده شد که شامل آموزش و تذکر نکات بهداشتی توسط مربیان به دانش آموزان در کنار آموزش های امدادی می باشد. این آموزش ها شامل تاکیر بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، انجام واکسیناسیون به موقع، رعایت نکات بهداشتی در شستن دست ها، بهداشت مواد غذایی، بهداشت محیط و سرویس های بهداشتی مدرسه می باشد.

مسئول آموزش و جوانان هلال احمر سیرجان با تاکید بر شعار جمعیت هلال احمر (هر خانواده یک امدادگر) و با توجه به معنی واژه دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) به مربیان جهت آموزش نکات امدادی و بهداشتی به دانش آموزان تاکید کرد، چرا که هر دانش آموز امدادگر می تواند این نکات را به خانواده، دوستان و همکلاسی های خود منتقل کند.

تیم های دانش آموزی دادرس در قالب تیم های ۱۴ نفری آماده به آموزش و تمرین مباحث امدادی و بهداشتی می پردازند. و مربیان در این جلسه با سرفصل های آموزشی، شیوه تدریس، ساعات تدریس آشنا شدند.

خبرنگار : الهه رهنما، سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha