٢٢٣ عملیات و نجات ١١۵ نفر در ماه گذشته توسط آتش‌نشانان کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام ٢٢٣ عملیات و نجات جان ١١۵ نفر توسط آتش‌نشانان کرمانی در دی‌ماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان، رضا میرزایی گفت: در دی‌ماه امسال، ٩٣ مورد عملیات اطفای حریق و ١٣٠ مورد عملیات امدادونجات توسط آتش‌نشانان انجام شده است.

وی ادامه داد: در مدت‌زمان یادشده در مجموع ٩٣ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاد که ٢٨ مورد مربوط به منازل مسکونی، ٢۴ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢٣ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۴ مورد مربوط به مراکز تجاری، ٨ مورد مربوط به جنگل‌ها و درختان و ۶ مورد مربوط به تجهیزات شهری بوده است. و  از مجموع ١٣٠ مورد عملیات امدادونجات که در دی‌ماه توسط آتش‌نشانان کرمانی انجام شد، بیشترین آمار با ٣۵ مورد مربوط به زنده‌گیری حیوانات وحشی و خطرناک بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: ٣ مورد عملیات امدادونجات در دی‌ماه مربوط به زنده‌گیری مارهای سمی، ٢٣ مورد چیدن حلقه و قفل، ٢٧ مورد امداد آسانسور، شش مورد امداد تصادفات خودرویی و نجات مصدومان محبوس‌شده و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

میرزایی یادآور شد: در مجموع این عملیات‌ها ١١۵ نفر از شهروندان نجات یافتند و ١١ نفر مصدوم شدند که مصدومان عمدتاً در حوادثی نظیر تصادفات و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند.

وی بیان کرد: در دی‌ماه، ۶٠ نفر از شهروندان آموزش‌های ایمنی و پیشگیری از حوادث را فراگرفتند و همچنین به درخواست شهروندان ١٠۵ مورد مشاورۀ ایمنی و ۵۴ مورد بازدید ایمنی انجام شده است.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha