رفع مشکل خلیج گرگان اصلی ترین مطالبه از مدیران ملی است

شانزدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با حضور مهندس خلیلی مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی کشور در محل استانداری گلستان برگزار شد.

‌ به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان؛ دکتر زنگانه استاندار گلستان در شانزدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با حضور مهندس خلیلی مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از خلیج گرگان خشک شده و عدم توجه به آن، آینده گلستان را تحت تاثیر قرار می دهد و رفع مشکل خلیج گرگان اصلی ترین مطالبه از مدیران ملی است تا از بروز یک فاجعه ملی جلوگیری شود.

وی افزود: باید مدیران استان با جدیت موضوعات خلیج گرگان، سواحل، شیلات و آبزی پروری را دنبال کنند.

زنگانه تصریح کرد: سازه های ساحلی استان از جنس چوبی هستند و مغایرتی با بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر ندارد و خوشبختانه سازه های استان مشکلی ندارند.

استاندار گلستان ادامه داد: مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان انجام شده و توصیه های خوبی در سه حوزه حفاظت، توسعه و یکپارچگی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: گمیشان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه تولید و گردشگری دارد و مجتمع پرورش میگوی گمیشان علاوه بر فاز ۴هزار هکتاری، فاز ۶ هزار هکتاری نیز در دست اقدام است.

این مقام مسئول با اشاره به تفاهم نامه ۳ جانبه امضا شده در این خصوص اظهار داشت: خوشبختانه تفاهم نامه ای با ظرفیت ۷۰۰ میلیارد تومان با بنیاد برکت و شیلات گلستان به امضا رسید که می تواند با حمایت از شرکت های تعاونی و خدمات مالی خرد، طی ۳ سال ۷۵۰۰ شغل مستقیم ایجاد کند.

همچنین در این جلسه مهندس اسعدی مدیر بنادر و دریانوردی و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، مشاور طرح تدقیق مطالعات و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان های شمالی گزارشی از آخرین وضعیت این طرح ارائه و پیرامون آن تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha