جسارت را به مدیران کشور برگردانیم

در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و صنعتی کشور با مقام معظم رهبری، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز به نمایندگی از شرکت های معدنی و صنعتی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان، در مراسمی که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی را افسران، و کارگران را رزمندگان با اخلاص و با صفای دفاع مقدس در مقابل جنگ اقتصادی با امریکا خواندند و با اشاره به سخنان صریح مسئولان امریکا درباره شکست خفت‌بار آنها در این نبرد سنگین افزودند: مسئولان پرتلاش با «ایجاد سند نقشه راهبردی صنعتی» و «مدیریت، هدایت، نظارت و حمایت از تولید» مسیر کاهش و رفع آسیب‌ها و «شتاب گرفتن تولید، اشتغال و پیشرفت کشور» را با تلاش بیشتر ادامه دهند تا آثار این روند در زندگی مردم نمایان شود.

مهندس ایمان عتیقی مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز به نمایندگی از طرف مدیران شرکت های معدنی و صنعتی کشور به بیان مطالب  و گزارشاتی پیرامون حوزه صنعت و معدن و ارائه گزارش کار این حوزه پرداخت.

در این مراسم رهبر معظم انقلاب تولید را جهاد خواندند و گفتند: ایستادگی تولیدکنندگان در مقابل حمله به اقتصاد و تلاش دشمن برای ممانعت از فروش نفت و گاز، قطع منابع ارزی و برنامه ریزی برای مسدود سازی مبادلات خارجی ایران، در واقع جهاد و از بزرگترین عبادت ها است.

در ادامه مهندس عتیقی بیان کرد : یکی از معیارهای مقاوم سازی اقتصادی، پیچیدگی اقتصاد است که بر دو عامل تنوع محصول و پیچیدگی محصولات استوار است. در جهت خنثی سازی تحریم ها، راهی که می توان از آن بهره مند شد پیچیدگی اقتصادی است.

وی افزود : معدن با تنوع محصول در کنار نفت می تواند تکمیل کننده و مقاوم ساز اقتصاد باشد. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث کمرنگ شدن ایفای نقش معادن در کشور شده است، نداشتن سیستم جامع اکتشافی است.

مدیر عامل شرکت گل گهر ادامه داد : خوشبختانه امروز با رویکرد خوب دولت و همچنین تعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنگاه های اقتصادی همدلی سازنده ای بین بنگاه های اقتصادی کشور به وجود آمده است که از جمله آن می توان به ایمیدرو، فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، چادرملو، سرمایه گذاری امید، توسعه معادن و فلزات و گل گهر سیرجان اشاره کرد.

عتیقی افزود: از جمله دستاوردهای این شرکت ها برنامه ریزی جهت سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد یورو طی ۵ سال آینده است که بخش عمده این پروژه ها تا پایان امسال آغاز خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: گل گهر سیرجان به عنوان افتخار نظام که تمامی مسیر رشد و پیشرفت خود را در دوران انقلاب اسلامی طی کرده است، اولین منطقه ای است که زنجیره کامل فولاد اعم از اکتشاف، استخراج، تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و در آینده ورق را در دل خود جای داده است که این تنوع محصول در خاور میانه بی نظیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha