اعلام آمادگی استان کرمان جهت همکاری تجاری  با اندونزی

استاندار کرمان در دیدار با سفیر اندونزی گفت: این آمادگی را داریم تا با این کشور، روابط دو جانبه تجاری در حوزه معدنی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در دیدار با "رونی پراستیو یولیانتورو" سفیر اندونزی در ایران با اشاره به اینکه استان کرمان به لحاظ مساحت بزرگترین استان کشور است، گفت: استان کرمان ۲۵ شهرستان و بیش از ۳ و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

وی به موقعیت ترانزیتی فوق‌ العاده استان کرمان به لحاظ ریلی و جاده‌ای اشاره و عنوان کرد: استان کرمان در حوزه کشاورزی سه محصول صادراتی پسته، خرما و محصولات جالیزی دارد، که به روسیه و بعضی کشورهای همسایه صادر می‌ شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان، اظهار داشت: ظرفیت عمده استان کرمان در حوزه معادن است، کرمان در مس پنجمین ذخیره جهانی را دارد و در تولید مس رتبه ۱۷ جهان را کسب کرده است.

فداکار ابراز داشت: همچنین در تولید و زنجیره فولاد در رده‌ های اول قرار داریم، سال گذشته استان کرمان ۲۱ میلیون تن کنستانتره داشته و با این اوصاف می‌ توانیم یک سیستم تهاتر بین فولاد با کائوچو از شرق آسیا داشته باشیم.

وی در مورد حوزه گردشگری نیز بیان کرد: کرمان صاحب ۷ اثر جهانی ثبت شده است و نسبت به استان‌ های دیگر در ردیف اول قرار دارد، همچنین در حوزه دانشگاهی نیز شرکت‌ های فناور خوبی در استان است.

استاندار کرمان، با اشاره به وجود ظرفیت‌ های قابل توجه در این استان برای ارتقای روابط با کشورهای مختلف از جمله اندونزی، تصریح کرد: آماده همکاری با تجاری با اندونزی در حوزه مس و فولاد هستیم.

فداکار؛ از سفیر اندونزی دعوت کرد از ظرفیت‌های اقتصادی و معدنی گل‌ گهر بازدید کند و همچنین حمایت خود را از ارتقای و توسعه روابط اعلام کرد./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha