«مرد بازنده» با دوستان قدیمی و داستانی جدید

جدیدترین اثر محمدحسین مهدویان در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از ستادخبری جشنواره فیلم فجر«مرد بازنده»، هفتمین اثر محمدحسین مهدویان در جشنواره فجر در حالی به نمایش درآمد که بسیاری از اعضای این فیلم مانند آثار قبلی مهدویان، تجربه همکاری داشتند. جواد عزتی، مهدی زمین‌پرداز، رعنا آزادی‌ور بازیگران به علاوه عواملی مانند ابراهیم امینی نویسنده، حبیب خزائی‌فر سازنده موسیقی متن و هادی بهروز فیلمبردار، از جمله عوامل «مرد بازنده» هستند که عضو جدایی ناپذیر گروه فیلمسازی محمدحسین مهدویان هستند.
کارگردان «ماجرای نیمروز» که از جشنواره سی و چهارم هر سال یک اثر در جشنواره دارد، با تیم مشترکی که برای تولید آثارش تشکیل داده است، داستان‌های متنوعی را روی پرده نقره‌ای می‌برد. در این داستان‌ها مهدویان از بازیگران مشخصی مانند جواد عزتی و مهدی زمین‌پرداز در نقش‌های متفاوت استفاده می‌کند.
مهدویان فیلم‌های مختلفی می‌سازد اما در کنار بازیگران جدیدی که به کار می‌گیرد از بازیگران قدیمی آثار قبلی استفاده می‌کند. نکته قابل توجه این است که تیم مشترک مهدویان هیچ‌گاه نقش‌های مشابه بازی نمی‌کنند و قالب‌های متفاوتی را برای هر شخصیت به نمایش می‌گذارند. گل سرسبد این تنوع بازی، بازیگر نقش اصلی «مرد بازنده» است. جواد عزتی در این فیلم شخصیت احمد خسروی مردی با بیش از پنجاه سال سن را بازی می کند. نوع شخصیت، بیان، زبان بدن، میمیک و حتی گریم عزتی، با تمامی نقش‌آفرینی‌هایی که در فیلم مهدویان داشته است و به کلی، تمامی تجربه بازیگری او فرق دارد.
البته که شاید این دومین تجربه مهدویان در ژانر پلیسی-جنایی باشد اما تفاوت‌های این اثر با سریال «زخم کاری» کاملا مشهود است. ابراهیم امینی سعی کرده در نگارش فیلمنامه، به نوعی داستانی متفاوت را روایت کند. حتی با وجود مشترکاتی که نوع فیلمبرداری «مرد بازنده» با آثار قبلی کارگردان ماجرای نیمروز دارد، اما تفاوت‌هایی در اندازه نماهای باز می‌توان دید.
هرچند که جدیدترین اثر محمدحسین مهدویان با آثار قبلی او متفاوت باشد اما به هر شکل امضای این کارگردان دهه شصتی پای اثر هست و می‌توان کدهای او را در جای جای فیلم دید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha