هدف نمایشگاه الگونما شکوفایی و ارتقای سبک زندگی ایرانی- اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه نهادها در خدمت مجموعه‌های مردمی هستند، هدف از برپایی نمایشگاه الگونما را شکوفایی و ارتقای سبک زندگی ایرانی - اسلامی عنوان کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی، در آئین اختتامیه نمایشگاه تخصصی الگونما (سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده)  با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطر امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه الگونما را اقدامی ارزشمند توصیف کرد که تصویر واقعی از شرایط فرهنگی کشور را نشان می دهد.

 عضو کابینه دولت سیزدهم یادآور شد: در چند سفر دولت سیزدهم، آیت الله رئیسی ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای اتمام کارهای فرهنگی نیمه تمام اختصاص دادند. اما دغدغه اصلی امروز ما این است که قرار است چه اتفاقی در این کارها بیفتد و چه الگوهایی قرار است به جامعه عرضه شود؟

اسماعیلی ادامه داد: امروز در سطح جامعه نفوذ الگوهای غربی از ایده تا دیده در خرید خانواده ها در بازار مشاهده می‌شود، اما نمایشگاه الگونما نشان داد که می‌توان کارهای ارزنده و فاخر در این زمینه انجام داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین، تصریح کرد:   ما ظرفیت و مطلوبیت الگوی فرهنگی ایرانی را داریم اما لازمه آن یک جاذبه است که بخش اصلی و بدنه مهم و عمومی آن گروه‌های مردمی هستند.

به گفته اسماعیلی، محل اتفاق و تأثیر جامعه همین گروه‌های مردمی هستند و اگر امروز انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) به ثمر نشسته ، حرکت و حضور همین مردم در صحنه باعث آن بوده که با عزم و اراده جدی وارد میدان شده و نتیجه هم گرفتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: ما مسیر طی شده موفقی داریم؛ شخصیتی مانند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیش چشم همگان قرار دارد و من یقین دارم نسل انقلاب اسلامی به مراتب از الگوهای غربی جلوتر هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه نهادها در خدمت مجموعه‌های مردمی هستند تا شاهد شکوفایی سبک زندگی ایرانی - اسلامی باشیم.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز بهترین وضعیت جبهه مردمی انقلاب، دولت، اصناف، تشکل های غیر دولتی و ... را داریم تا در کنار هم و دست در دست یکدیگر با تلاش مضاعف  به زانو درآمدن دشمن در حوزه سبک زندگی را شاهد باشیم.

* باید بتوانیم وارد چرخه صنایع فرهنگی شویم

رئیس نمایشگاه الگونما نیز در این مراسم با قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه این نمایشگاه، گفت: در این جمع از بدنه خلاقان حوزه پویانمایی افرادی حضور دارند که دقیقاً نشان دهنده همان تحولی است که مد نظر داریم.

سید مجید امامی، ادامه داد: از ظاهر در پوشش تا آنچه که از آن به عنوان پیشران صنعت فرهنگ مد نظر بود استقبال و در میان بازدید کنندگان تخصصی این نمایشگاه سهم خوبی را شاهد بودیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، اظهارداشت: اگر بخواهیم کاری برای سبک زندگی آینده ایران یعنی نوجوانان انجام دهیم باید بتوانیم وارد چرخه صنایع فرهنگی شویم که حمایت سرمایه گذاری و تولید شخصیت از میان ادبیات ایرانی را لازم دارد تا والدین ایرانی را از این وضعیت نجات دهند.

امامی با بیان اینکه سهم ما در عرصه نوشت افزار در بازار از یک درصد به ۴۰ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: آنچه که در بیانیه امروز شورای فرهنگ عمومی آمد این است که تصمیم گرفته شد به دریای جبهه فرهنگی اصناف بپیوندیم و قرارگاه بازاریابی فرهنگی را تأسیس کنیم.

*نمایشگاه الگونما در یک نگاه

به گفته برگزار کنندگان هدف از برگزاری این نمایشگاه استاندارد سازی واحدکالاهای فرهنگی و کمک به تولید کالاهای خوب و فاخر و مرغوب ایرانی بود تا شهروندان با مشاهده استاندارد از اصلی بودن و ایرانی بودن آن محصولات احساس نگرانی برای استفاده فرزندان خود نداشته باشند.

در این نمایشگاه، محصولات فرهنگی فاخر و گوشه هایی از زنجیره تولید کالاهای فرهنگی فاخر و ارزشمند ایرانی در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی ، صنایع خلاق فرهنگی فاخر به نمایش عموم قرار  گرفت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha