آثار فرهنگی استان کرمان، در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می شود

درتفاهم‌نامه همکاری بین موزه ملی ایران و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان آثار فرهنگی استان کرمان در موزه ملی در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری بین موزه ملی ایران و این اداره‌کل در راستای توسعه همکاری‌های بین بخشی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منعقد شده است گفت: با امضای این تفاهم‌نامه برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، همایش‌ها سیمنارها، کارگاه‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی مرتبط با آثار و موزه‌ها از روند خوبی برخوردار خواهد شد.

وی افزود: به نمایش گذاشتن آثار تاریخی - فرهنگی موجود در موزه‌ها و گنجینه‌های این استان در موزه ملی ایران به صورت موقت و دوره‌ای و بالعکس، معرفی آثار فرهنگی ارزشمند ناملموس استان کرمان به صورت اجرای آداب و سنن، موسیقی محلی و ... از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: همچنین نمایش دستاوردهای پژوهشی مرتبط استان کرمان از جمله پژوهش‌های دیجیتال مانند اطلس‌های مختلف نیز از موضوع‌های همکاری بین موزه ملی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان است.
فعالی ادامه داد: برای اجرای این تفاهم‌نامه کارگروهی متشکل از نمایندگان دو نهاد تشکیل و در خصوص جزئیات و تاریخ اجرای برنامه‌ها تصمیم‌گیری‌های دقیق انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha