افتتاح همزمان چندین طرح آموزشی و مدرسه به همت خیرین و نهادهای استان کرمان

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از افتتاح چندین طرح آموزشی همزمان به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب با همکاری خیرین و سایر ارگان های استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان، رضا هدایتی از افتتاح همزمان چندین مدرسه و مرکز آموزشی به مناسبت دهه مبارک فجر با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ، خیرین و نیکوکاران مدرسه ساز در قالب (طرح آجر به آجر) و سایر ادارات، ارگان ها، معادن و بانک ها در قالب (طرح کرمان دانا) خبر داد.

در ذیل گزارشی از افتتاحیه این مدارس و مراکز آموزشی از سراسر استان تهیه کردیم که اقدامات ساخت و بهره برداری این اماکن آموزشی در نقاط مختلف استان کرمان به شرح ذیل می باشد:

۱- دبستان ۱۲ کلاسه در منطقه سرآسیاب فرسنگی کرمان  :

وی در آیین افتتاحیه دبستان ۱۲ کلاسه خیّرساز در منطقه سرآسیاب فرسنگی کرمان گفت: نیکوکار محمدعلی صفری، این طرح آموزشی شامل، هزار و ۲۶۶ مترمربع زیربنا، هزار و ۳۰۰ مترمربع محوطه سازی، ۳۰۶ مترمربع سرایداری و مغازه، ۵۰۰ متر طول حصارکشی ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده است.

۲- مدرسه ۱۵ کلاسه خیّرساز درنرماشیر :

این مدرسه خیرساز در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با زیر بنای یک هزار و ۷۰۰ متر مربع در قالب ۱۵کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی با مشارکت شرکت صنعتی-معدنی گل گهر ساخته شده است. احداث این مدرسه سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود و بعد از چند سال وقفه سال گذشته بر اساس تفاهم نامه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در قالب پویش کرمان دانا به همت شرکت صنعتی معدنی گل گهر تکمیل  و افتتاح شد.

۳- مدرسه ۶ کلاسه خیّرساز ستای حیدرآباد شهرستان ریگان :

این مدرسه با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در روستای حیدرآباد شهرستان ریگان(طرح کرمان دانا) افتتاح شد. مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان در آیین افتتاح این مدرسه خیر ساز، گفت: بیش از ۵۰ درصد مدارس در حال احداث استان به همت خیران، معدن گل گهر و اتاق بازرگانی ساخته می شود.

۴- سه طرح آموزشی- عمرانی در شهرستان رودبار جنوب   :

این طرح ها شامل مدرسه سه کلاسه خیرساز در روستای آبسردوئیه، هنرستان شبانه روزی دخترانه در زهکلوت و یک سالن چندمنظوره است.

مدرسه سه کلاسه خیرساز "سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" با زیر بنای ۲۰۰ متر مربع در روستای آبسردوئیه شهرستان رودبار جنوب با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان به همت یک بانک افتتاح شد.
هنرستان خیّر ساز شبانه روزی و خوابگاهی دخترانه زینبیه با زیر بنای ۸۲۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به همت خیر نیک اندیش سید مرتضی سنایی در شهر زهکلوت به بهره برداری رسید.  این هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش  به کارگاه های رایانه و خیاطی مجهز است و بیش از ۱۶۵ هنرجو دختر در این هنرستان تحصیل می کنند.

وسالن چند منظوره دبیرستان دخترانه رضوان شهرستان رودبار جنوب با زیر بنای ۵۴۰ مترمربع و هزینه ۸۰۰ میلیون تومان  به بهره برداری رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع مدیران مدارس شهرستان رودبار جنوب گفت: در سه سال اخیراجرای طرح ۱۰۵ مدرسه در این شهرستان  آغاز شده شده و یا به بهره برداری رسیده است.

اسکندری نسب با اشاره به کمبود فضای آموزشی استاندارد در برخی از مناطق استان گفت:در صورتی پرداخت هزینه ۳۰ درصد مدارس استان  به کمک خیّران، دولت ۷۰ درصد مابقی را پرداخت می کند.

۵- افتتاح ۴ طرح آموزشی در رفسنجان :

با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، مدرسه خیّرساز ۶کلاسه با مساحت ۸۰۰مترمربع در دهستان کبوترخان با هزینه ۱۲میلیارد ریالی خیّر و کمک دولتی افتتاح شد.

افتتاح دبیرستان امام حسن مجتبی(ع) در قاسم آباد رفسنجان: با هزینه ۲۷میلیارد ریالی خیر و کمک دولتی و اولین سالن ورزشی مدارس شهرستان رفسنجان با کمک ۵میلیارد ریال خانواده منیره هدایت از دیگر طرحهای افتتاح شده در رفسنجان درسفر قاسم احمدی لاشکی به کرمان است.

افتتاح هنرستان شش کلاسه خیرساز در روستای کبوتر خان رفسنجان :معاون وزیر اموزش و پرورش گفت هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش شادروان دکتر ارسطو ایرانی در روستای کبوتر خان با زیر بنای ۸۲۰ متر مربع در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید. وی افزود ساخت این هنرستان با مشارکت خیران و با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان ساخته شده است.

همچنین کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیرساز دخترانه حضرت زهرا (س) در روستای مهدی آباد واحد، از توابع رفسنجان به زمین زده شد.

اسکندری نسب مدیر کل اموزش و پرورش استان گفت از آغاز عملیات ساخت بیش از ۶۰ کلاس درس به همت خیرین در رفسنجان خبر داد و گفت: این مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع و زیربنای ۴۹۷ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان به همت خیر مدرسه ساز حسن حیدری احداث خواهد شد.

۶- آغاز عملیات اجرایی احداث  ۲ مجتمع آموزشی تمام هوشمند در شهر سرچشمه :

همچنین تفاهم نامه ساخت دو مجتمع آموزشی تمام هوشمند در شهر مس سرچشمه رفسنجان و ساخت یک هنرستان ۹کلاسه و یک دبیرستان ۱۲کلاسه در شهر رفسنجان با حضور معاون وزیر آموزش پرورش، و معاون پشتیبانی مجتمع مس سرچشمه،   امضا شد.

معاون اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: دو مجتمع ۱۲کلاسه شامل، یک مجتمع با زیربنای ۱۳۰۷مترمربع و یک مجتمع ۱۶۴۷مترمربع زیربنا  در دوره دبستان و متوسطه اول هر کدام با ۱۰میلیارد تومان اعتبار اولیه ساخته می‌شوند.

فرحبخش ادامه داد: علاوه بر این دو مجتمع که با هزینه کامل مس ساخته می‌شود؛ دو مجموعه هنرستان ۹کلاسه و دبستان ۱۲کلاسه با مشارکت مس در شهر رفسنجان ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پارسال حدود ۲۰۰میلیارد تومان در استان جذب خیران داشتیم که ۴میلیارد تومان سهم صنعت استان بود.

۷-  افتتاح ۵ طرح عمرانی  دردانشگاه ولیعصرِ رفسنجان :

این طرح ها شامل ساختمانِ دانشکده مدیریت و اقتصاد با زیربنای ۶ هزار متر مربع، مرحله نخستِ گلخانه‌های آموزشی-  تحقیقاتی به مساحت ۹۰۰ متر مربع، مرکز نظارتِ تصویری، آزمایشگاه مرکزی و بازسازیِ سالن آمفی‌تئاترِ موزه با  هزینه حدود ۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

۸- افتتاح خانه معلم رابُر :

در سفر معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش خانه معلم رابُر افتتاح  و ساخت یک مدرسه ۶کلاسه خیرساز به همت نیکوکار عکاف زاده آغاز شد. زمین این مدرسه نیز به وسعت ۲هزارمترمربع در شهر رابر را نیکوکار شهسوار فخرالدینی به اداره آموزش وپرورش اهداء کرده است.

در این سفر قاسم احمدی لاشکی به مقام شامخ شهدای قنات ملک و پدر و مادر سیدالشهدای مقاومت ادای احترام و از دانش آموزان جشنواره نوجوان خوارزمی و معلمان برتر شهرستان رابر قدردانی کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در سفر به رابر، همچنین از مدرسه موزه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در روستای قنات ملک نیز بازدید کرد.

خبرنگار : الهه رهنما
 


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha