رویافروشی پدیده هنجارشکن فضای مجازی

موفقیت ودستیابی به نتایج کمی وکیفی در حوزه های مختلف دلیل تلاش هر روز افراد جامعه بشری است، و کمال گرایی فردی باعث می شود افراد هرجامعه برای رسیدن به رفاه وآرامش وآسایش درتلاش باشند.

محمد گرجی محقق و مربی توسعه فردی در گفتگو با خبرگزاری سلامت(طبنا)از زنجان با بیان اینکه خیلی از افراد جامعه مخصوصا جوانان که در ابتدای مسیر زندگی خود هستند همیشه به دنبال رمز و راز موفقیت هستند گفت : این کنکاش وجستجو موضوع کاذبی چون رویافروشی را در فضای مجازی باب کرده که عده ای سعی می کنند با تکیه بر بعضی اصول فن بیان وسخنان هیجانی وبدون ارائه راهکار عملی از رمز ورازهای موفقیت بگویند وکسب درآمد کنند.

وی با بیان اینکه مشاوران وروانشناسان واساتید توسعه فردی با راهکارهای علمی و براساس تعریف چرخه زندگی از موفقیت می گویند و چارچوب آموزشی را حفظ می کنند اظهار داشت : این روزها عده ای خود را مشاور ومربی جا میزنند وسوار برامواج واحساسات با فروش بسته های آموزشی به گمان خود از رازهای زندگی سعادتمند وخوشبختی پرده برداری می کنند.

این محقق مربی توسعه فردی با تاکید بر اینکه   درنگاه حقیقی موفقیت نسخه واحد ومشخصی ندارد بیان داشت: هر شخصی به فراخور موقعیت وشرایط فرهنگی واجتماعی واقتصادی وعلایق خود می بایست به طور کمی وکیفی بستر رسیدن به درجه ای از سطح کیفی زندگی را فراهم کند.

گرجی با بیان اینکه چرخه زندگی بخش های مختلفی چون تفریح؛ورزش؛درآمد؛سلامتی وتغذیه؛ارتباطات اجتماعی؛خانواده و...دارد  افزود: انسانی موفق است که درهمه زمینه های یاد شده به طور نسبی پیشرفت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه موفقیت یک شبه ویک روزه وبایک اتفاق حاصل نمی شود  خاطر نشان کرد: این فرصت های پیش روی ماهستند که یک شبه مارا در مسیر درست قرار می دهندپس باید دراین موضوع چنین  فرهنگ سازی کنیم  که افراد جامعه وجوانان به جای جستجوی رمز وراز خوشبختی وموفقیت به دنبال ایجاد فرصت باشند وبه طور اصولی بیاموزند که چگونه فرصت هارا به نتیجه مثبت تبدیل کنند.

این محقق با بیان اینکه فرصت سوزی مشکل مهم افرادی است که در صحبت های روزمره خود اعتقاد دارند که بد شانس هستند گفت : خوش شانسی تعبیری است که باید چنین تعریفی برایش متصور شد که یک شخص درمسیر موفقیت از فرصت های پیش رو بهره می برد تا به اوج موفقیت دست پیدا کند.

محمد گرجی با اشاره به اینکه  نگرش مثبت هم از دیگر موضوعات مهم ولازم برای بهتر کردن سطح کیفی زندگی است اظهار کرد: خیلی ها گمان می کنند باید به آرامش وآسایش دست پیدا کنند تا یک نشاط قابل توجه را تجربه کنند اما در حقیقت نشاط پیش نیاز رسیدن به یک زندگی با کیفیت است.

وی با بیان اینکه فردی که نشاط دارد وحال خوب را تمرین می کند میتواند عملکرد بهتری ارائه کند ونتیجه مثبتی دریافت کند اظهار داشت:کسی که از صبح تاشب می گوید من شانس واقبال خوبی ندارم نمیتواند باتمرکز برایده ها ومدیریت زندگی نتایج بهتری را تجربه کند.

این محقق تصریح کرد: اما همه این مباحث پیش نیازی به نام تمرین دارد وتمرین مباحث یاد شده مطالعه و مشاوره می طلبد که باید هر فردی در جستجوی آن باشد.

گرجی با اشاره به  ضرب المثل جوینده یابنده است ؛گفت:  حال خوب هم جستجو میخواهد وباید حال خوب راساخت تا عملکرد بهتر ارائه شده ونتایج حاصل ازاین تلاش ها سطح  کیفیت زندگی را بهتر کند.

وی در پایان  افزود: نباید در تلاش های روزمره خود برای جستجوی حال خوب آنقدر غرق شویم که حال خودمان را بد کنیم وبدانیم که تلاش همراه باحال خوب اکسیر یک زندگی خوب است.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha